שירי ודן הם הורים לזיו ורוית. שנתיים מפרידות בין האחים. ההורים מדווחים על מערכת יחסים סוערת ביניהם. החופשות המשפחתיות נהרסות בגלל מריבות לא פוסקות על שטויות, וגם השבתות הופכות לסיוט. בפנטזיה שלהם: ילדיהם מסתדרים ואוהבים זה את זו. בסיוט של חייהם: האווירה בבית ממשיכה להיות כזו לעד.
ילדים רבים מכל מיני סיבות. לפעמים הם מייצרים "אקשן", לעתים הם מחפשים תשומת לב מצד ההורים. ההורים הם משאב יקר. ילדים רוצים עוד ועוד ממשאב זה, ולעתים משיגים תשומת לב על ידי מריבות. לפעמים מחפשים מקום לפרוק מתח רגשי. במריבות בודקים האחים גבולות, ומייצרים לעצמם נפרדות ונבדלות.
במצב של מתח גופני מופרשים בגופנו הורמוני לחץ ומתעוררות תגובות פיזיולוגיות שונות. גוף האדם שואף לאיזון ומחפש הרמוניה, כך שבעת ויכוח יש לנו שאיפה טבעית להרגיע את הרוחות. קשה לנו כהורים לא להתערב. לעתים הילדים קוראים לעזרה, או שהריב נגרר לריב פיזי או מאוד קולני. אח צעיר "חלש" או קטן יותר צועק לעזרה, ואז יש לנו איזו תחושה שהעניינים יוצאים מדי שליטה. ההתערבות של ההורים במריבות האחים מעצימה פעמים רבות את הריב והקושי. פעמים רבות איננו נוכחים בתחילת הוויכוח, ועל ידי ההתערבות אנחנו מנציחים תפקידים בבית, למשל: "הילד המציק", "האחות הבכיינית". אפשר להקשיב לצד של כל אחד, ואז לבקש מהם שיפתרו ביניהם את הוויכוח. 
מודלינג - ילדים מחקים את ההורים. שימו לב כיצד אתם רבים, כמה מהר הרוחות אצלכם מתלהטות ואיך אתם פותרים קונפליקטים. האם הילדים רואים אתכם רבים, אבל לא רואים כיצד אתם מתפייסים? למדו את הילדים מהי שליטה עצמית. כשרבים ומרגישים ש"מתפוצצים", יש דרכים להירגע - ללכת לחדר אחר, לשטוף פנים, להרביץ לכרית, לספור לאחור מעשרים. 
כללים וחוקים - גם בזירת האגרוף ובמגרש הכדורגל יש חוקים ברורים. ילדים זקוקים לקווים אדומים. היו ברורים מהם הקווים אצלכם בבית ובאילו מקרים אתם מתערבים. כמו כן, מהן התוצאות של עבירה על הכללים. שימו לב, גם עלינו כהורים לעמוד בכללים של הבית. הרוחות מתלהטות? הילדים לא הגיעו לפתרון? אפשר להפריד כוחות ולשלוח את הילדים לפינות שונות. ההפסקה תאפשר פתירה של הסכסוך מאוחר יותר.
למדו את הילדים שלכם על האפשרויות השונות לסיום סכסוכים, מחוץ לאווירת הריב. אפשר לספר להם במהלך הארוחה שאפילו מבוגרים רבים, ושיש כל מיני דרכים "לתקן" את המצב שיצר הריב: לוותר, לסלוח, לעשות החלפות, לקבוע תורות. אם נספק להם את הסיפורים פעם ופעמיים, ניתן להם את הרעיונות לאפשרויות הללו. אם נלך צעד אחורה - הם יסדרו את המצב לבד, תוך שימוש באפשרויות שהם מכירים.
העבירו את האחריות לילדים - הסבירו להם שאתם סומכים עליהם. בזמן רוגע שבו עם כל אחד בנפרד או עם כל הילדים ביחד. הציעו פתרונות ליישוב מריבות, שכל ילד יציע איך הוא חושב שדברים יכולים להיפתר. כתבו את "מגילת הפתרונות המשפחתיים" ותלו אותה על המקרר. השאירו מקום להוסיף פתרונות חדשים. נסו למצוא פתרון שבו כל האחים מרוצים. 
אמפתיה וכבוד לאחר - ישנן דרכים שונות לחיזוק האמפתיה. בצורה נעימה ניתן לשאול את הילד: איך היית מרגיש אם זה היה קורה לך? בעזרת הרחקה: סיפור על חיות או אנשים אחרים יאפשר לחבר את הילד לסיפור שמזכיר סיטואציות מהמשפחה שלכם. הסבירו לילדיכם מהם כללי הנימוס והכבוד שלפיהם אתם מצפים שינהגו. שימו לב שאתם מתנהגים בהתאם. 
אם הילד שלכם פגע במישהו, תשאלו אותו כיצד הוא יוכל לעזור לילד שנפגע להרגיש יותר טוב. 
הכינו תיבת מעשים טובים ותיבת תלונות - הניחו בסלון הבית את שתי התיבות, ובמהלך השבוע כל אחד יכול לשים פתק במעטפה לחיוב או לשלילה. לאחר שבוע פתחו את התיבות, ודברו על הדברים. מי שעשה הכי הרבה מעשים טובים יוכל, למשל, לבחור בילוי משפחתי לכולם.