הכתבה נכתבה בשיתוף דנה צפניה

ביצוע שינויים בחיים אינו דבר קל ופשוט. פעמים רבות יהיה מי שיעדיף להשאר במצב הקיים ולא להתמודד עם אתגרים ומצבים משתנים. זה די מובן - אנחנו רוצים להרגיש בטוחים ואת המצב הקיים אנחנו כבר מכירים והוא מעניק לנו תחושת בטחון, לעיתים מדומה. אחרים ינצלו נקודות זמן שונות בחייהם כדי לבצע שינויים מתבקשים בשגרת היום יום. לא תמיד מדובר במהפך של ממש אלא בשינוי קטן שיש לו השפעה גדולה על שגרת חיינו.

דנה צפניה, ביצעה שינוי מתבקש שכזה לפני כשלוש שנים והיום היא מאמנת לאורח חיים בריא. "במשך 17 שנים עבדתי במערך המשכנתאות של בנק גדול", אומרת דנה צפניה (41) מחולון. "אהבתי את העבודה, אבל עם הזמן השגרה דפקה בדלת והשחיקה נכנסה פנימה. הרגשתי שחסר לי משהו אבל עוד לא ידעתי לדייק לעצמי את מה שאני רוצה".

בתקופת הקורונה כמו רבים אחרים, גם דנה מצאה את עצמה מחשבת מסלול מחדש. "חיפשתי משהו שיעניין, ירגש ויאתגר אותי וכן, גם יכניס כסף בימים הקשוחים של הקורונה. דווקא באותם ימים התחלתי בתהליך שינוי באורח החיים. שיניתי את הרגלי האכילה שלי והתמקדתי בערכים התזונתיים והיתרונות הבריאותיים של המזון שהכנסתי לגוף", מציינת דנה. ספורט היא מקפידה לעשות כבר שנים ואוהבת מאוד לרוץ ולהשתתף במרתונים. "עדכון הגרסה לתפריט מזין ואורח חיים בריא בשילוב פעילות ספורטיבית הביאו לתוצאות מרשימות. בעקבות השינוי הבנתי שאם אני יכולה, כל אחד יכול והחלטתי שאני הולכת על זה בגדול". 

צפניה. ''אם אני יכולה, כל אחד יכול'' (צילום: באדיבות המצולמת)
צפניה. ''אם אני יכולה, כל אחד יכול'' (צילום: באדיבות המצולמת)

באותם ימים נרשמה דנה ללימודי תזונה וכושר במכון וינגייט, לימודים שנמשכו שנה. "במהלך הלימודים הבנתי את החשיבות הרבה של השילוב בין אורח חיים בריא, תזונה נכונה ומותאמת וכושר, תוך ליווי צמוד ותמיכה. הקמתי בבית מועדון לאורח חיים בריא ויצרתי קהילה נכונה ומסגרת תומכת עבור מי שמעוניין ורוצה לשנות את אורח החיים". לדברי צפניה, שנויים באורח החיים לא קשורים רק לירידה במשקל ודיאטה. "רבים פשוט לא אוכלים באופן מסודר או נכון ולא משלבים את כל אבות המזון בתפריט היומי. אחרים מרבים בשתיית קפה ומשקאות ממותקים ומוגזים. המטרה שלי היא להתאים ללקוח את התוכנית באופן אישי, כך שיגיע לתוצאות הרצויות ויהפוך לגרסה הטובה ביותר של עצמו", מציינת צפניה.

שלא תטעו, דווקא בתקופה המאתגרת של הקורונה יצרה דנה קבוצה מרשימה של 200 מתאמנים "יש כאלה שאני מלווה מהרגע שפתחתי את המקום" היא מתגאה. "יצרתי קהילה נכונה ומסגרת תמוכת, בריאה וטובה למי שמעוניין לשנות דפוסי חשיבה והרגלים, לאכול נכון ולהרגיש טוב". 

צפניה. להתאים את התכנית ללקוח (צילום: באדיבות המצולמת)
צפניה. להתאים את התכנית ללקוח (צילום: באדיבות המצולמת)

למה אנשים בעצם עושים שינויים?
"לכל אחד מאיתנו שעושה שינוי יש את ה'למה' והסיבות שלו. ברגע שנדע ונבין מה ה'למה' שלנו נוכל לעשות שינוי בקלות. הלמה שלי התחיל מרצון בהכנסה נוספת בתקופת הקורונה המאתגרת ועד מהרה השינוי העשיר את חיי בכל כך הרבה תחומים נוספים ומילא אותם. שכשאתה משנה לאנשים את החיים זה הסיפוק הכי גדול שיכול להיות".

לסיום, מקפידה דנה לתת לנו טיפ לחיים בריאים "חשוב לא לפחד לעשות שינויים בחיים. לא תמיד מה שאנחנו עוסקים בו מביא אותנו לידי ביטוי ולעיתים נראה לנו שפספסנו את הרכבת. אז כדאי לדעת שגם בגיל 40 אפשר לעשות שינוי ולהצליח בתחום שאתם אוהבים ומהווה לכם השראה. זכרו שלמקצוע שעושה לנו טוב וממלא אותנו תהיה השפעה חיובית רבה על אנשים אחרים סביבנו כמו חברים ומשפחה".

דנה צפניה, מאמנת לאורח חיים בריא
טלפון: 0506-850039
פייסבוק: https://www.facebook.com/dana.zfania
אינסטגרם: https://www.instagram.com/danazfania555/?igshid=YmMyMTA2M2Y%3D

הכתבה נכתבה בשיתוף דנה צפניה