כשנתיים אחרי הקמת תחנת המעבר החדשה באזור התעשייה ירקון (סגולה לשעבר) וכחלק מהפעילות לקידום שמירה על סביבה מקיימת, חונכת העירייה במקום מרכז מבקרים במקום. במרכז החדש ייחשפו המבקרים לתחנת המעבר החדשה והייחודית, לתהליך שעוברת הפסולת בעת הגעתה לתחנה, חשיבות מיון הפסולת לפחים המתאימים וצמצום בזבוז המזון.

תחנת המעבר החדשה בירקון מאפשרת חיסכון משמעותי בהוצאות היטלי המחזור וביצוע הפרדת פסולת בצורה מיטבית ויעילה לאשפה ביתית, רטובה, מוצקה, קרטונים, פלסטיק ועוד. מדי יום קולטת התחנה כ-800 טון פסולת העובדים מיון והפרדה באמצעות מערכות אוטומטיות מתקדמות.

בעירייה מציינים, כי במרכז המבקרים ניתן יהיה לראות את דרכו של מוצר מהרגע שנקנה ועד לשלב שבו הוא נזרק לפח, דרך עמדת פעילות למיון פסולת לפח המתאים, עובדות לגבי מחזור פסולת ומידע בנושא והפקת אנרגיה מפסולת באופן חוויתי ומהנה. עוד מציינים בעירייה, כי הסיור מעצים את הלמידה וממחיש את הבעייתיות שבצריכה מופרזת, המאפיינת את הרגלי הצריכה המודרניים. העיצוב הייחודי של מרכז המבקרים מציג את האפשרויות הגלומות בפסולת כחומר גלם וכמניע לחשיבה יצירתית, מקור השראה ליזמים ויוצרים והשראה להתנהלות אנושית אלטרנטיבית.

ראש העירייה רמי גרינברג: "מתוך מחויבות לחינוך דור העתיד לשמירה על הסביבה ומתוך רצון ללמד את הילדים על חשיבות מחזור פסולת וצמצום בזבוז המזון, הקמנו את מרכז המבקרים המלמד את הנושא באופן חוויתי ומוחשי. בשנים האחרונות עוברת עיריית פתח תקווה מהפכה של ממש בכל הקשור לשמירה על הקיימות, איכות הסביבה, מחזור וניקיון העיר, ומקדמת עשייה בתחומים אלה. נמשיך לפעול במלוא המרץ לשמור על כדור הארץ בו אנו חיים למען הדורות הבאים ולקדם ערכים התומכים במטרות אלה".  

מרכז המבקרים נמצא בסמוך להר הפסולת שכבר שנים אינו פעיל וכבר התכסה עם השנים בצמחיה ירוקה. סמוך לתחנת המעבר, יוכלו המבקרים לצפות דרך קיר זכוכית בפעילות המתקיימת בתחנה, הקולטת מדי יום פסולת רטובה ויבשה. טקס חנוכת מרכז המבקרים ברחוב הרכבת 50 (אחרי הגשר), יתקיים ביום שלישי ה-30 במאי בשעה 17:00 ולאחר מכן תתקיים במקום פעילות לכל המשפחה. הכניסה חופשית בהרשמה מראש באתר העירייה.