פעילת הציבור עו"ד קלרה שמורק, המכהנת גם כיו"ר ועדת ההנחות בארנונה בפתח תקווה, העלתה לאחרונה פוסט בקבוצות הוואטסאפ, שבו היא מציעה הטבה למתנדבים לכאורה, בחוסר רגישות ועל חשבון הקופה הציבורית, בקריאה שעוררה עליה ביקורת ותגובות. 

"רוצה להיכנס לבריכת עמישב בחינם?", נכתב בכותרת הפוסט, "אנו מחפשים מתנדבים שיצטרפו לנכים עם מוגבלות קלה בשעות של הגברים", היא קוראת בפנייתה ומוסיפה את הפרט שעורר התקוממות: "מה עושים? כלום. אומרים לנכה 'תיכנס למים', ובינתיים שוחים ונהנים במים ללא עלות". לסיום, מצרפת שמורק את מספר הטלפון שלה ומפיצה את ההודעה בקבוצות הוואטסאפ כדי למשוך מתנדבים לכאורה.

ההודעה הזאת של שמורק עוררה זעם, הן בשל חוסר הרגישות שלה והן בשל העובדה שבריכת עמישב היא נכס ציבורי, ולא ברור כיצד קיבלה או נטלה לעצמה את הסמכות לעסוק בנכסי העירייה ובחלוקת הטבות, וזאת לכאורה ללא אישור העירייה, לפחות כפי שהיא מציגה זאת.

בתגובה, טענו רבים כי הפנייה היא מעשה אסור, שכן לא נקבעו קריטריונים ולא נערך שום הליך מוקדם ומוסדר לכך. יו"ר האופוזיציה בעיר עו"ד אורי אהד אף ציין, כי "עם חוסר רגישות שכזאת, אני קורא להדיח אותה מתפקידה כיו"ר ועדת ההנחות בארנונה. זו קריאה שאין לה מקום".

בתגובה, אומרת שמורק: "הניסוח היה לקוי. הסרתי את ההודעה מיד. בסך הכל, אני עושה למען הקהילה. פנוי אליי כמה נכים עם מוגבלות קלה, וחשבתי שמלווה נכנס בחינם. יכול להיות שטעיתי, אבל רציתי לסייע".

מי הסמיך אותך לחלק הטבות על חשבון העירייה ומקפ"ת?

" לא תיאמתי עם איש. אולי אפנה לראות איך ניתן לסייע".

יצוין, כי בעבר התמודדה שמורק לכנסת במסגרת מפלגת הבית היהודי. שמורק (51), נשואה ואם לשישה ילדים, היא בעלת תואר ראשון בחינוך ובמשפטים ובעלת תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן ומשמשת כמגשרת ויועצת ארגונית לעסקים, ארגונים ועמותות.

מהעירייה נמסר: "לעירייה, לחברות העירוניות או להנהלת הבריכה אין קשר להודעה המדוברת, והיא נכתבה והופצה שלא על דעת גורמי הרשות. הנהלת הבריכה יצרה קשר עם התושבת וביקשה ממנה לחדול מהפצת ההודעה".