מספר הנרשמים להגרלה החמישית של מבצע דירה בהנחה בפרויקטים בפתח תקווה נאמד ב-44,317 משפחות, והוא הגדול ביותר מבין הערים בהן יקומו פרויקטים מסוג זה. כך עולה מנתונים שפרסם ביום שני משרד השיכון, ומהם עולה שפתח תקווה היא היעד המועדף על רוכשי דירות במסגרת זו. 

על פי הודעת משרד השיכון, תוצאות ההגרלה יפורסמו לזוכים בשבועות הקרובים. ההרשמה להגרלה החמישית נפתחה ב-16 באפריל ונסגרה ב-7 במאי, והיא כוללת 7,037 יחידות דיור ב-17 יישובים ברחבי הארץ, בהם אילת, אשדוד, ראשון לציון, באר יעקב, חיפה, חריש, כפר קאסם, פתח תקווה, ראש העין ועוד.

להגרלה נרשמו כ-97 אלף משקי בית ובוצעו למעלה ממיליון וחצי הרשמות, כיוון שכל זכאי רשאי להירשם להגרלה בשלושה יישובים ולכל ההגרלות ביישובים אלה. הליך ההגרלה נערך בהתאם לנהלים מחמירים, במערכת ממוחשבת, ללא מגע יד אדם, בניהולה של ועדה ובפיקוחו של רו"ח מוסמך. חישוב התוצאות מתבצע בחדר הגרלות סגור, בנוכחות ועדת ההגרלות המפקחת, הבודקת וחותמת על תוצאות ההגרלה. עם סיום תהליך זה, יופצו הודעות לזוכים.

ראש העירייה רמי גרינברג: "נתוני משרד השיכון מהווים ביטוי נוסף לעוצמה האדירה של העיר שלנו. נמשיך לפתח את העיר ולקדם את איכות החיים בה בכל פרמטר."