ראשי השלטון המקומי החליטו היום פה אחד על השבתה מלאה של השלטון המקומי, כולל מערכות החינוך החל ממחר בבוקר. זאת, לאחר מהומה שפרצה היום (ראשון) בדיון על קרן הארנונה בוועדת הכספים של הכנסת. ראשי ערים הבהירו כי החוק שמנסה לקדם הקואליציה אינו מקובל עליהם, ומבחינתם אין הסכמות.

ראש עירית רמת גן כרמל שאמה הכהן אמר במהלך הדיון בוועדה: "חוק רע בלשון המעטה, חוק שבשם מילים גבוהות ויפות יביא את כל התוצאות ההפוכות. צמצום פערים זה להרים אנשים מלמטה, לא ללחוץ אנשים מלמעלה. עידוד בנייה זה לא לעשות את כל הדברים הכי לא נכונים כדי לגרום לנו, אנחנו עם הסכמי הגג, להתחיל ממחר לעצור את היתרי הבנייה, וראש עירייה שלא יעצור את היתרי הבנייה הוא פושע. 

"אתם הורסים את המרקם העדין שעליו עיר מתקיימת. איבדתם כל כיוון, מישהו צריך לעצור אתכם. אנחנו תחת ג'יהאד. לא ג'יהאד איסלאמי - ג'יהאד גזירות שאתם ממטירים עלינו. אין לנו כיפת ברזל, יש לנו רק אותנו. זה שהשלטון המקומי לא שבת עד היום זה פשע. אני יותר לא חלק מהשלטון המקומי, הודעתי לראש עריית תל אביב רון חולדאי שאנחנו פורשים מפורום ה-15 וכל מי שלא יפרוש הוא שותף לפשע הזה. הצלחנו לבטל את ההסכמה שניתנה על ידי השלטון המקומי לאישור חוק השוד, תחת איום חמור של הממשלה, כפי שהעיד יו"ר השלטון המקומי: "הניחו לנו אקדח על השולחן".  

גם ראש עיריית גבעתיים לא שתק לנוכח הניסיון לחוקק את קרן הארנונה, ואמר: "בכל העולם השלטון מחזק את העיריות ומעביר יותר סמכויות. מהלך כמו קרן ארנונה מחליש את העיריות ולוקח מהן כעת גם כספי מיסים מקומיים! שנועדו אך ורק לטובת ניהול מקום מגוריהם. ברור לכולם שזוהי קופה קטנה נוספת של הממשלה שרק תלך ותגדל בעתיד. שלטון מרכזי שלא מבין שראשי הרשויות הם המח״טים שלו בשטח, דינו להיכשל! זה כמו שעירייה תיקח, בחוק עזר חדש שתחוקק, חלק מהכסף שאוספים ועדי בתים בשכונה א׳, תשאיר חלק אצלה לצרכיה ואת השאר תחלק בבניינים בשכונות אחרות בעיר".

בתגובה על הדברים, אמר היום ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג: "נמשיך לפעול ככל הנדרש כדי למנוע את הפגיעה בהכנסות העירייה, שבאמצעותם ניתנים שירותים לתושבי העיר. ההנחיה של השלטון המקומי לעובדים היא, להגיע למקומות העבודה, לא לקבל קהל ולא לענות לטלפונים, כפי שינהגו בכל העיריות. אני לא חושב ש נכון כרגע לפצל את המאבק. צריך להישאר יחד ולפעול יחד בעוצמה. פיצול יחליש את המאבק בקרן הארנונה".

לנוכח הודעת השלטון המקומי על השבתה ממחר בבוקר, בעקבות קידום חקיקת קרן הארנונה, מעדכנת גם העירייה כי בפתח תקווה תתקיים שביתה, אולם עדיין לא ברור מה יהיה היקפה ואם תכלול גם את מערכת החינוך. אם כן, היא תכלול גם את הגנים והצהרונים העירוניים, שירותי התברואה, פינוי הזבל, האבטחה והפיקוח, וייתכן שתוביל בשל כך גם לסגירת בתי הספר היסודיים והצהרונים העירונים. למרות שהמורים מאוגדים בהסתדרות המורים, אם לא יהיו עובדי רשויות, לא ניתן יהיה לקיים את הלימודים בפועל.