מי עומד מאחורי השחתת הקירות והרכוש הציבורי באזור כפר גנים א'? זו השאלה שמטרידה בימים אלה אלפי תושבים בשכונה, שסביבת מגוריהם הושחתה לאחרונה על ידי יד זדונית, שעיטרה בציורי גרפיטי צבעוניים קירות, חומות וחצרות בנייני מגורים. 

בימים האחרונים דווח באחת מקבוצות הוואטסאפ של תושבי האזור, כי שני נערים נצפו כשהם רוכבים על קורקינט, ובהגיעם לכיכר בקרן הרחובות ברץ ולוחמי הגטו, ריססו על קיר מבנה ציבורי המשמש כבית ספר לשגרירים צעירים שתי כתובות גרפיטי - האחת צבעונית ומושקעת והשנייה בצבע אדום. על פי חוק, זהו מעשה פלילי חמור, המסב נזק לרכוש ציבורי. על אותו קיר, רוססה בעבר כתובת גרפיטי, והעירייה נאלצה להחליף את אריחי השיש, כיוון שלא ניתן היה להסירה. 

"ראיתי את הגרפיטי במקומות שונים ונמלאתי זעם. גבול החוצפה ועזות המצח נחצה כל פעם מחדש. איפה ההורים של אותם צעירים, שמרשים לעצמם להשחית כל חלקה טובה. אם הייתה פה אכיפה כמו שצריך וענישה מחמירה, לא בטוח שהיינו חוזרים אל אותן תמונות בכל כמה חודשים מחדש. זאת בושה וחרפה", אומרת תושבת העיר. תושב אחר הוסיף: "ראינו שני נערים מרססים על קיר בניין משותף, שרק לאחרונה עבר שיפוץ קוסמטי. כשהערנו להם, ספגנו קללות וגידופים. לא רק שהם לא נבהלו מנוכחותנו, אלא שהרשו לעצמם לאיים עלינו ואז נעלמו רכובים על קורקינט".

מתברר שהתופעה לא נעצרה בכיכר, היא פשטה גם לרחובות לוחמי הגטו, היבנר, טרומפלדור ורחובות נוספים באזור שהושחתו בכתובות גרפיטי. "עצוב מאוד לראות שיש כאלה, שהרכוש הציבורי בכלל והמשותף או הפרטי בפרט - לא מעניין אותם. הם מרשים לעצמם במחי יד ובאומץ לצייר את הגרפיטי. סיורים של העירייה והמשטרה היו מונעים את זה מהם", אומר תושב השכונה.

מעיריית פתח תקווה נמסר: "העירייה משקיעה מאמצים רבים ומשאבים משמעותיים כנגד תופעת הגרפיטי, שקיימת בכל הארץ. בשנים האחרונות הוקמה סיירת ייעודית לנושא, שהביאה לתפיסות רבות ברחבי העיר, לצד פעילויות הסברה במסגרות הנוער ובבתי הספר ובעזרת קמפיינים ייעודיים. ההשקעה בנושא הביאה להפחתת מקרי ההשחתה, ואנו נמשיך לפעול באפס סובלנות כלפי המשחיתים. יצוין, כי במקביל פועלת העירייה באופן מידי לתיקון ההשחתה, בהתאם לדיווחים שמתקבלים".