הטרמיט הפורמוסי הוא מין פולש, שאינו מסוכן לבריאות האדם או לחיות הבית. הוא אינו עוקץ ואינו מעביר מחלות. מנגד, הוא פוגע במוצרי עץ, למרות שעד היום לא נמצאה עדות לפגיעה שלו בתשתיות בארץ.

הוא פלש לישראל לפני כשני עשורים, ובשנים האחרונות נמצא באזור פתח תקווה. בשנה האחרונה קידמה העירייה מספר יוזמות בנושא, לרבות עריכת סקר עצים, שמיועד לאיתור עצים נגועים בטרמיטים במרחב הציבורי. בנוסף, נעשה מיפוי של האזורים הנגועים בעיר, נלקחו דגימות שנשלחו למעבדה האנטומולוגית במשרד הבריאות לזיהוי, פורסם מידע לציבור בערוצים השונים והנחיות מעודכנות למשפצים, קבלנים וגננים פרטיים. לאחרונה התקיימו כנסי הסברה במרכזים הקהילתיים לתושבי השכונות הרלבנטיות. בנוסף, ניתנות הדרכות פרטניות לתושבים שבבתיהם זוהו נזקים.

מעוף הכלולות הוא תופעה שמתרחשת מספר ימים בשנה, במהלך חודשים מאי-יוני, בזמן השקיעה ולמשך כשעה, בעיקר בימים חמים ולחים ללא רוחות. במהלכה, הטרמיטים המכונפים יוצאים מהקינים לצורך התרבות ובניית קן חדש. הם אינם מזיקים לבריאות, לא עוקצים ולא מעבירים מחלות, אינם שורדים זמן רב באוויר הפתוח, ולרוב ייטרפו תוך מספר דקות. מי שיצליח לחדור דרך החלון, לרוב ימות מבלי לייסד קן חדש. 

במקרה של כניסת טרמיטים מכונפים לבית, ניתן לטאטא, לשאוב את הטרמיטים ולזרוק לפח. ניתן לרססם באמצעות קוטל חרקים מעופפים ביתי, אך מומלץ בזמן מעוף הכלולות לסגור רשתות לקראת השקיעה למשך כשעה ולכבות אורות במרפסת. במקרה של חשד לנזק ברהיטי עץ, משקופים ומוצרי עץ בתוך הבית, יש להזמין מדביר בעל רישיון מתקדם (מדביר במבנים ושטח פתוח או מדביר באיוד) בתוקף מהמשרד להגנת הסביבה. 

בעירייה מציינים, כי אין בסמכותם לטפל בשטח פרטי, ועל כן ההדברה בשטח זה היא באחריות בעלי הנכס. הטיפול בקינים בשטחים הציבוריים מתבצע על ידי מחלקת הדברה בעירייה, באישור המשרד להגנת הסביבה. חומר ההדברה הייחודי מוצב באמצעות פיתיונות במקומות הידועים כנגועים. מניסיון בארה"ב ואוסטרליה, באמצעות האכלה הדדית, החומר מוביל להשמדת הקן.

בעירייה מבקשים שלא תפנו מוצרים נגועים בטרמיט הפורמוסי מהבית ללא תיאום עם העירייה. אם יש מוצרים נגועים או חשודים כנגועים, פנו למוקד העירוני 106 לקבלת הנחיות ותיאום הפינוי. גם אם אתם מאתרים ריכוזים של הטרמיטים המכונפים, דחוו על כך למוקד העירוני. בעירייה מציינים, כי רק בדרך זו תימנע התפשטות הטרמיט הפורמוסי לשכונות נוספות בעיר ובארץ.