קן גדול של טרמיטים נחשף ביום ראשון בגינה ציבורית בשכונת עמישב. גורם מוסמך מהמשרד להגנת הסביבה שהוזעק למקום על ידי פעיל הציבור ירון קדושים, אסף מספר דגימות במטרה לשלוח אותן למעבדה. בהמשך אמורים להגיע למקום גם נציגי העירייה כדי לבצע הדברה של המקום. 

מעט קודם לכן אותר קן טרמיטים בבית מגורים בשכונת הדר גנים, מרחק כקילומטר מהקן שנמצא בגינה הציבורית, עובדה שמעלה חשד כי רדיוס הפגיעה מטרמיטים הוא רחב. באירוע בדירה הפרטית, זיהה בעל הבית חרק מעופף שיצא מתוך משקוף אחת הדלתות. הוא צילם את החרק והעביר אותו לבדיקה של פעיל הציבור. 

קדושים משחזר: "תושב הדר גנים שלח לי תמונה של חרק מתוך הבית שלו , מיד זיהיתי שמדובר ב"חייל", כלומר טרמיט שחי בקן ובונה אותו. צריך להבין, שמדובר בשלושה סוגים של טרמיטים מוכרים. האחד מכונף, שזה אותם בעלי כנף שמוכרים לציבור בגלל המעוף שלהם. יש את החיילים, שבונים את הקן, ויש את המלכות ששולטות לכאורה בקן. ברגע שיש מלכה נוספת, אחת מהן עוזבת ומחפשים עבורה קן חדש. הגעתי אליו הביתה ונדהמנו לחשוף מרווח שנוצר בין המשקופים לקירות ומאחורי משקופי הדלתות בבית. אלפי טרמיטים כבר חדרו לתוך העץ והפרישו נוזל. כעת נעשית בדיקה ברהיטים של אותו בעל דירה והנזק הוא לא מבוטל".

ומה עושים?

"ריסוס, הדברה ביתית, ומזעיקים את העירייה והמשרד להגנת הסביבה. כך פעלנו".

באירוע השני, אותר כאמור עץ ענק נגוע בגינה ציבורית מרכזית. קדושים: "יצאתי לחפש אחר הקן שממנו התעופפו הטרמיטים, והגעתי לעץ בגינה הציבורית, שם נחשפתי לעשרות אלפי טרמיטים שהגיעו במעוף בלילה. להקה עצומה. כשנציג המשרד להגנת הסביבה הגיע לבדיקה של הקן, הוא איתר בתוך הגזע כמות עצומה של טרמיטים. פשוט זוועה".