בעירייה החליטו לייחד את חודש הקריאה לשנת 2023, שנפתח ב-1 ביוני, ליצירת "מסביב לעולם ב-30 יום" - חוויית קריאה המציינת את הספרים והסופרים לפי מדינות האם שלהם. כדי להעצים את החוויה, קושטו כל 12 הספריות בפתח תקווה באלמנטים ובמיצגים המחברים אותה לאחת המדינות שנבחרו.

מנויי הספרייה מקבלים מעין דרכון בספרייה בה הם מנויים, ובמהלך חודש הקריאה יוכלו לבקר בספריות השונות ולהחתים את הדרכון בספריות האחרות. בכל ספריה אירועים, מופעים, מפגשים ושפע ספרים המאפיינים את אותה מדינה. כך למשל, ספריית מבצע יפתח מייצגת את ארה"ב, ספריית אליפים את ברזיל, ספריית ארגוב את סין, ספריית חלומות ברחוב שמואל הנגיד את יפן, ספריית מנגינות ברחוב מבצע דקל את צרפת, ספריית לזרוס את ספרד, ספריית הדר המושבות את דרום אמריקה, הספרייה המרכזית את אוסטרליה ועוד.

ראש העירייה רמי גרינברג: "עם ישראל הוא עם הספר, ואנו כאן בעיר בהחלט מיישמים זאת, עם אלפי קוראים וקוראות, עשרות אלפי ספרים וכותרים, 12 ספריות ושפע של אירועים ופעילויות. השנה חודש הקריאה הוא הזדמנות נהדרת לילדים ולכל אחד ואחת להיחשף לתרבויות שונות ולמקומות אחרים בעולם. מוזמנים לבקר וליהנות".