עוד מכה לראש העירייה רמי גרינברג. שופטת בית המשפט המחוזי בלוד חנה קיציס, המכהנת כיו"ר ועדת הבחירות האזוריות לראשויות המקומיות, הוציאה בסוף השבוע שעבר צו ארעי, האוסר על עיריית פתח תקווה לממן את דף הפייסבוק של ראש העירייה רמי גרינברג, וזאת עד להחלטה אחרת. את ההחלטה קיבלה יו"ר ועדת הבחירות בעקבות עתירה שהגיש עו"ד שמעון שמואלי, בשם עמותת "חוקתי - חרדים למדינה ולשלטון הציבורי" ב-28 במאי, בבקשה להוציא צו מניעה על פי חוק הבחירות דרכי תעמולה.

העתירה הוגשה כחמישה חודשים לפני הבחירות לראשויות המקומיות, שיתקיימו ביום שלישי ה-31 באוקטובר. זאת כדי למנוע מראש העירייה לעשות שימוש בדף הפייסבוק לצורכי תעמולה, לכאורה על חשבון משלם המסים. בהחלטתה קובעת השופטת קיציס, כי על גרינברג והעירייה להשיב לבקשה לצו הביניים עד ליום ה-12 ביוני ולעתירה המלאה עד ליום ה-26 ביוני. "עד להחלטה אחרת, ניתן צו ארעי האוסר להמשיך בפרסום ממומן של דף הפייסבוק של נשוא העתירה", ציינה השופטת קיציס.

כזכור, בשנה שעברה נחשף כי העירייה מימנה את דף הפייסבוק של גרינברג בין אוגוסט 2019 ליולי 2020 בסכום העולה על 622 אלף שקל. בעירייה טענו אז, כי המדובר בעמוד ציבורי לכאורה, המטופל על ידי דוברות העירייה. בהמשך עתרו גורמים נוספים, לרבות חבר האופוזיציה גנדי בורושובסקי, נגד פרסומים שעושה העירייה בשמו של גרינברג, ובחלק מהמקרים נתקבלו החלטות שלא היטיבו עם גרינברג בלשון המעטה.

עו"ד שי שוראקי, המייצג את ראש העירייה מסר: "מרבית העתירה מבקשת להוכיח כי העמוד הציבורי של ראש העירייה הוא אכן ציבורי. עובדה שאף אחד לא מתכחש אליה, והיא אינה שונה מרוב ראשי הערים בישראל. כידוע, העמוד הציבורי של ראש העירייה מנוהל ומופעל על ידי דוברות העירייה, ומטרתו להנגיש לציבור מידע רלוונטי על הנעשה בעיר בתחומים השונים. ראש העירייה לא מפעיל את העמוד ולא מפרסם בו תכנים פוליטיים. אופן מימון הפוסטים נקבע בהתאם לשיקול הדעת של דוברות העירייה, ולראש העירייה אין נגיעה בנושא. בשל כך, לא ברורה ההחלטה של ועדת הבחירות על מתן צו ארעי בנושא. ההסגות הפרטניות שצוינו בעתירה לגבי פרסום התמונות בהשתתפות ראש העירייה ומיקומון בתוך הגלריות שמתפרסמות סביב האירועים העירוניים השונים – ייענו באפיקים הנדרשים".