במהלך ישיבת המועצה השבוע, אישר ראש העירייה רמי גרינברג את המשך פעולות העירייה לגבי התוכנית להקמת תחנת הכוח קסם באזור ראש העין. נכון לעכשיו, לא הוגשו עתירות לבג"צ מטעם הרשויות הרלוונטיות, ובימים אלה בוחנת פתח תקווה את שאלת הצטרפותה לאחת מהעתירות שעתידות להיות מוגשות בנושא, וקיים תיאום בין כל הלשכות המשפטיות של הרשויות, ביניהן גם זו של פתח תקווה.

כזכור, כחלק מההיערכות של משק האנרגיה למניעת הפסקות חשמל, החליטה המדינה לפני כחודש לקדם מספר פתרונות, ביניהם גם את הקמת תחנת הכוח קסם, סמוך לראש העין וכפר קאסם, שאמורה לתת מענה גם בזמני קיצון ולמנוע מצב של הפסקות חשמל יזומות. תושבי האזור, בכלל תושבי מועצה אזורית דרום השרון, זעמו על ההחלטה וטענו כי תוצאותיה יהיו הרות אסון. "נמשיך במאבק ונדרוש מבג״ץ להתערב ולפסול את החלטת הממשלה להקים תחנת כוח בקסם", נמסר ממטה מאבק התושבים. "צר לכולנו ששרי הממשלה בחרו להפקיר את בריאות התושבים ללא כל הצדקה".

כאמור, אף רשות עוד לא הגישה עתירה לבג"צ על החלטת הממשלה. העתירה היחידה שהוגשה על ידי עריית ראש העין נדחתה בעבר על ידי בית המשפט, משום שלא הוגשה בזמן. ספק אם פתח תקווה תצטרף לעתירה, אם תוגש, שכן תחנת הכוח קסם רחוקה מהעיר ועתידה לפעול על גז ולא על פחם או סולר. גם משטר הרוחות הוא מזרחי, כלומר מכיוון הים למזרח, ולא לכיוון פתח תקווה, שנמצאת דרום-מערבית לתחנת הכוח.

בישיבת המועצה שיקף גרינברג את הלבטים לגבי התחנה העתידה לקום בצומת קסם, מתוך מסמכים רשמיים של ועדת התשתיות ומתוך הדיונים, סביב החששות השונים אשר נדחו על ידי החוקר הממונה מטעם הוועדה. גרינברג הקריא את ההתנגדויות שהוגשו מטעם העירייה במהלך השנים האחרונות, שבמסגרתן התקבלה עמדת הרשות ונמנעה הצבת מכלי סולר בתחומי העיר. 

הדברים, שהוצגו בהרחבה מתוך מסמכים רשמיים, סתרו את מרבית הטענות שמופצות בנושא, לרבות המרחק בין התחנה לבין שכונות העיר - המראים באופן ברור כי מיקום התחנה לא עתיד להשפיע על איכות חיי התושבים בפתח תקווה. בנוסף, הבהיר גרינברג, כי העירייה תמשיך לפעול יחד עם הרשויות הרלוונטיות להבטחת האינטרסים של פתח תקווה.