"מעצר מנהלי ראשון": ארגוני המחאה נגד הרפורמה המשפטית הודיעו הערב (שני) על הפגנת חירום מול משטרת פתח תקווה, לאחר שלטענתם פעיל מחאה נעצר בזמן שאכל ארוחת ערב עם משפחתו. מפגינים רבים הגיעו למקום. 

מהמשטרה נמסר כי הפעיל תושב פתח תקווה עוכב לחקירה במסגרת בחינת מידע שהתקבל בדבר חשד לכוונות פעילות אלימה. החשוד עוכב כאמור לחקירה בתחנת המשטרה ובסיומה יוחלט האם לעוצרו.

מארגוני המחאה נמסר: "הגענו לשלב מעצרי המנע! כרגע משטרת פתח תקוה הגיע לביתו של איציק מדינה פעיל במחאה, 5 שוטרים עצרו אותו בזמן שאכל ארוחת ערב עם אשתו וילדיו - מעצר מנע!  הוא נלקח למשטרת פתח תקווה רחוב יהושוע שטמפר 53 פתח תקוה.

"ממשלת הדיקטטורה רוצים לתת לבן גביר העבריין הסדרתי המורשע סמכות להורות על מעצר מנהלי של אזרחים כמו איציק ל 6 חודשים - ללא הסבר. היום זה איציק, מחר זה את. ואתה. כולם מגיעים עכשיו לפתח תקווה!".

מחאה ספונטנית מול משטרת פתח תקווה

מארגון אחים לנשק נמסר: "מעצר מנהלי ראשון לפעיל מחאה. כוחות משטרת פתח תקווה הגיעו הערב, 26.6, ללא התראה מוקדמת, לביתו של פעיל המחאה איציק מדינה. השוטרים פרצו לביתו באמצע ארוחת הערב עם אשתו וחמשת ילדיו, ולקחו אותו למעצר בתחנת משטרת פתח תקווה. פעילי מחאה מתחילים להגיע לתחנת המשטרה למשמרת מחאה.

״זו ראשיתה של משטרת המחשבות של בן גביר. הזהרנו מהרגע שהמחאה הכי לא אלימה אי פעם תיתקל בתגובה לא מידתית מצד השר לכישלון לאומי. לא ניתן לו לייצר מסורת של מעצרים מנהליים כלפי אזרחי ישראל שמוחים על עתיד הדמוקרטיה הישראלית״.

הפגנה מול משטרת פתח תקווה לאחר מעצר פעיל המחאה נגד הרפורמה (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה מול משטרת פתח תקווה לאחר מעצר פעיל המחאה נגד הרפורמה (צילום: אבשלום ששוני)