הפסד צורב לעירייה ולעומד בראשה רמי גרינברג. יו"ר ועדת הבחירות האזורית רמלה-לוד, שופטת בית המשפט המחוזי מרכז חנה קיציס, חייבה היום את ראש העירייה לשלם סכום של 25 אלף שקל לגנאדי בורשבסקי וסכום דומה לעמותת חוקתי - שתי העותרות נגדו ונגד העירייה בגין תעמולת בחירות אסורה. 

בנוסף, תשלם העירייה מקופתה הציבורית סכומים דומים לבורשבסקי ולעמותה, וזאת אחרי שהשופטת קיציס החליטה לקבל באופן חלקי את העתירות שהוגשו. הגם שחלק מהעתירות נדחו לכאורה, בהחלטתה אוסרת יו"ר ועדת הבחירות על השימוש בדף הפייסבוק הציבורי, הממומן על ידי העירייה, עד להסרת שלל פרסומים שמהווים מבחינתה תעמולת בחירות אסורה.

יו"ר ועדת הבחירות, שבחנה כל פרסום שהונח על שולחנה, קבעה בסופו של דבר אילו פרסומים אסורים ואותם הורתה לעירייה ולגרינברג להסיר. בנוסף, חייבה השופטת קיציס את העירייה ואת העומד בראשה להסיר סרטונים שבהם הוא מופיע ללא שום תועלת לכאורה, למעט עשיית רווח פוליטי. לדוגמה, הסרטון שבו הופיע עם הליצן מני ממטרה, וכן סרטונים נוספים שלשיטתה לא היה בהם כדי להעביר דיווח מיוחד.

יו"ר ועדת הבחירות התייחסה לפרסומים בדף הפייסבוק הציבורי וציינה בהחלטתה: "לצורך הכרעה בעתירה, גלשתי גם אני בדף הציבורי כדי להתרשם מאופיו הכללי, וכן לצורך הדיון בסעד שביקש העותר "להורות על הסרת כל פרסום אסור". התרשמתי שהמשיבה נוהגת בשקיפות הנדרשת ממנה בניהול הדף. בפרטי הדף מופיע הכיתוב הבא: "עמוד ציבורי מופעל על ידי העירייה ובמימונה, כשהמסרים של העיריה ולא מטעמו האישי של ראש העירייה. עם זאת, וכפי שיפורט להלן, לא בכל הפרסומים הקפידה המשיבה הקפדה יתרה, שהפרסומים יהיו לצורך העברת מידע בלבד".

השופטת קיציס עברה עלמכל פרסום והתייחסה לטענת העירייה וגרינברג, לפיה תמונתו צורפה לפרסומים, לכאורה לצורך דיווח שראש העירייה נכח באותו אירוע וקבעה: "בעניין זה אני דוחה את טענת המשיבה, שפרסום התמונה נועד לציין את נוכחות המשיב ותו לא. אין מניעה לציין את השתתפות ראש העיר ברשומה, אך אין צורך לעשות כן על ידי צירוף תמונה יחידה שלו. בעניין זה יוער, כי אם משתתפים באירועים אלה חברי מועצה אחרים, מן הראוי שהדבר יבוא לידי ביטוי הן במלל והן בתמונה". 

לפני סיום החלטתה, הטילה השופטת קיציס צו ודרשה תצהיר מראש מחלקת הדוברות בעירייה, שמתחייב כי הפרסומים שאסרה הוסרו. "העתירות מתקבלות בחלקן, המשיבה תסיר את הפרסומים המפרים בתוך שבעה ימים. המשיבה תבדוק את הדף הציבורי ותסיר פרסומים מפרים אחרים בתוך 60 ימים. עד להסרת הפרסומים המפרים כולם, נאסר על המשיבה להמשיך בקידום הממומן של הדף הציבורי. לאחר הסרת הפרסומים, וכתנאי לביטול הצו, על המשיבה להגיש הודעה שהוסרו כל הפרסומים המפרים, נתמכת בתצהיר של ראש מחלקת הדוברות".

השופטת גם הנחתה את העירייה ואת גרינברג להסיר פרסומים אסורים שנעשה בהם שימוש, וכן התייחסה לטענת העותרים בורשבסקי ועמותת חוקתי, לפיה ישנם עובדי עירייה המעלים פוסטים בקבוצות וואטסאפ וברשתות החברתיות, שיש בהם כדי להאדיר את שמו של ראש העירייה.

בעניין זה טענו העירייה וראש העירייה באמצעות באי כוחם, כי הדברים נעשו בניגוד לדעתם. בתשובתם לעתירה, הטילו באי כוח העירייה וגרינברג את האשמה לכאורה על אותם פרסומים, על עובדים שלטענתם לא מילאו אחר ההוראות ואף זומנו לבירור בלשכת הדובר.

השופטת קיציס הבהירה לבאי כוח העירייה והעומד בראשה, כי כדאי שיבהירו לאותם עובדים שלהבא - אם תוגש עתירה והם יכללו בתוכה, יהיה עליהם לשאת באחריות ובהוצאות הכספיות הנלוות שיחולו על חשבונם, וזאת מעבר לטיפול משמעתי ואחר, כמתחייב בחוק.

מדוברות העירייה נמסר: "השופטת התרשמה, כי בעמוד הציבורי של ראש העירייה קיימת שקיפות מלאה וכן כי העירייה היא האחראית למסרים המתפרסמים בו ולא ראש העירייה. בתוך כך, ברור כי העמוד זה אינו נושא תכנים פוליטיים וההפרות המועטות שנמצאו (מתוך עשרות פרסומים בכל שבוע), הינן באחריות וביוזמת דוברות העירייה. חלק ניכר ומשמעותי מהטענות נדחו וכן, כפי שעלה מבדיקתה של השופטת, הרשות מקפידה כי תוכן הפרסומים יותאם להוראות החוק. לצד זאת, צריך להבין, שיש חוסר בהירות בהנחיות, ורק בשנים האחרונות בתי המשפט החלו ללמוד את הנושא ולפסוק לגופו של כל פוסט. 

"לכן, בכל מקרה, לא ניתן לטעון כי ההפרות נעשו בזדון, ובוודאי שהפרסומים המופיעים בעמוד הציבורי של ראש העירייה אינם שונים מפרסומים המופיעים בעמודים ציבוריים של ראשי עירייה אחרים. בהקשר זה, ראוי לציין כי מרבית העתירה מתייחסת לרמת התמונה - כמה תמונות פורסמו בסה"כ בכל פוסט, ומה היחס למספר התמונות שבהן מופיע ראש העירייה. על כל פנים, הגורמים המשפטיים שוקלים לערער על ההחלטה, ובכל מקרה נפעל על פי ההנחיות החדשות שהתקבלו במסגרת העתירה".