תושבי פתח תקווה יוכלו כבר בתקופה הקרובה להחנות את רכבם באמצעות תו חניה דיגיטלי. זאת, לאחר שמועצת העירייה תאשר בישיבה הקרובה את הצעתו של ראש העירייה רמי גרינברג לקדם  חוק עזר עירוני חדש, שיאפשר לרשות להנפיק תווי חניה דיגיטאליים.

מדובר בפרויקט טכנולוגי שהעירייה מקדמת בימים אלה כחלק משיפור השירותים העירוניים והנגשתם לתושבים באמצעים טכנולוגיים. עם הפעלתו, יתייתר הצורך בתו חניה המוצמד לחלון הרכב. בעירייה מציינים, כי התו הדיגיטלי יעודכן במערכות העירוניות ויקנה את אותן זכויות שהקנה  תו החניה עד עתה, לרבות חניה חינם בתחום חניה מוסדרת בכל רחבי העיר ובתחום המיועד לתושבים בעלי תו מתאים לאזור (תו דייר), בכפוף להוראות התמרור המוצב במקום. 

פקחי העירייה יסרקו באמצעות המסופונים את מספר הרישוי של הרכב וכך ידעו האם מדובר ברכב בעל תו חניה בתוקף. עם הפעלת התו הדיגיטלי בקרוב, לא תישלח מדבקת התו בדואר, אלא תעודכן במכשירי המסופון של פקחי העירייה.

ראש העירייה  רמי גרינברג: "העירייה פועלת להתאמת השירותים העירוניים השונים לעידן הדיגיטלי, ומקדמת בימים אלה את תו החניה הדיגיטלי, לצד שורה של פרויקטים טכנולוגיים שקודמו בשנים האחרונות בתחום ויקודמו עוד בהמשך. תו החניה הדיגיטלי יחליף את השימוש המסורבל בתו הישן ואת ההמתנה לדואר ויקל על התושבים. אני מודה לכל הגורמים באגפי העירייה הרלוונטיים, על קידום הפרויקט החשוב והנצרך לטובת התושבים".