למעלה מ-20 שנה עמד המבנה הלא גמור ברחוב כץ, שהיה ברשות קופת חולים כללית, כ"פיל לבן", עד שראש העירייה רמי גרינברג החזיר את השטח לרשות העירייה, במסגרת הליך גישור ואחרי קיזוז חוב ארנונה בסך כ-11 מיליון שקל.

לפני כשלוש שנים פרסמנו לראשונה על כוונת העירייה לשפץ את המבנה ולהקים במקום את בית הספר לבנות "בית יעקב". אלא, שהשבוע נכנס הטרקטור הראשון לביצוע הריסה של המבנה, מה שהעלה את זעמם של מאות תושבים המתגוררים ברחובות כץ, הסיתונית, אשר בר לוי, היבנר, הנשיאים וטרומפלדור. "כל כך הרבה מחדלים בסיפור הזה, שזה לא ייאמן", אומרים תושבים שמיהרו להקים קבוצת וואטסאפ, בדרך לשכירת שירותי עורך דין, שייתבע את העירייה על פגיעה באיכות חייהם, התנהלות בלתי תקינה, אי מתן זכות התנגדות והתעלמות מצרכי התושבים.

לטענת התושבים, העירייה מתכוונת להקים מבנה בן שש קומות, שיכיל 28 כיתות לימוד לכ-1,200 בנות, שאף אחת מהן לא מתגוררת בשכונה או באזור. לדבריהם, מדובר בסמינר לבנות במבנה יפה אך מפלצתי, באזור שבו יש כבר בית חולים, בית אבות , מוסד תורני גדול ("דרך ישרים"), כמו גם מצוקת חניה וצפיפות. "יש פה רצון לרצות אוכלוסייה של חרדים ולא מעבר", אומרים התושבים הזועמים, "וזה מריח נורא ואיום. כל ההתנהלות של העירייה היא מבזה. הוציאו היתר ולא זימנו אותנו אפילו להשמיע את ההתנגדות שלנו. זה הליך תקין? מי קיבל את ההחלטה לחנוק מאות משפחות בעוד מבנה ציבור שכזה? למה לא מקימים מתנ"ס עבור התושבים שבסביבה או ספריה איכותית ראויה? הפכו אותנו לחצר האחורית של העיר הזאת בעל כורחנו, אז אולי תביעה לשיפוי תגרום לעירייה לסגת מההחלטות המטורפות שלה. 

"איך קורה שבונים בית ספר כזה גדול לבנות שלא מתגוררות באזור, ועוד מול בית חולים ובית אבות? את מתחם הקורונה פתחו בבית החולים מולנו, את בית האבות הקימו מולנו, לכל דבר נותנים פה היתר בהינף יד וזה בלתי נסבל. כל 45 דקות נצטרך לסבול מצלצול מחריש אוזניים, בבוקר המקום יהיה פקוק בצורה מטורפת ויכלא אותנו בבתים, כמו גם בשעות אחר הצהריים, בסיום יום הלימודים. איך יגיעו לרחוב הזה כל כך הרבה בנות? איך ייכנסו לכאן אוטובוסים? מי קיבל את ההחלטות ההזויות האלו? מדוע לא התייחסו לפניות שלנו ולהתנגדות שלנו אחרי שגילינו לבד על הכוונות לבנות כאן בית ספר. איש בעירייה לא דאג ליידע אותנו בדבר הכוונה להקים כאן מוסד חינוכי כמתחייב בחוק, אבל נראה שלעירייה הזאת מותר הכל. נגיע לבית המשפט אם לא ישנו את ההחלטה", הם אומרים בכעס.

התושבים דורשים מראש העירייה להורות מיד על הפסקת העבודות במקום. "יצא היתר להריסה שתוקפו ייכנס לתוקף בתוך 60 יום, בתום מילוי תנאים ברורים. באחד התנאים נדרש אגף מבני ציבור למלא את ההנחיות. במקום לעמוד בדרישות, ביום שני בבוקר, העלה האגף לאתר העירוני התחייבות לכאורה למלא את הדרישות בתוך 60 יום, ועל סמך זה יום קודם לכן כבר החלו עבודות ההריסה. אנחנו לא מבינים איך עירייה, שאמורה לאכוף את החוק, רומסת אותו במו ידיה? איך העירייה תוכל לפעול מול תושבים על אי קיום החוק, אם היא בעצמה רומסת אותו ברגל גסה?", טוענים התושבים.

אחד התושבים פנה למהנדסת הרישוי, שלדבריה הוציאה מייל ודרשה מהקבלן לעצור את העבודות. "את מי מנסים לשקר פה?", שואלים התושבים. "מאגף מבני ציבור העבירו התחייבות שיקיימו את הדרישות בתוך 60 יום, משמע אחרי שיהרסו את המבנה יקיימו את הדרישות, שלא תהיה להן כבר משמעות. עירייה בדיחה, פשוט כך. אנחנו לא נשב בחיבוק ידיים ולא נוותר. בית הספר לא יקום פה. נעשה את כל שביכולתנו לקבל את האישור לכך מבית המשפט. מי שרוצה להרוס לנו את החיים ולחנוק אותנו, יקבל מאיתנו מאבק ללא פשרות".

מהעירייה נמסר: "העירייה מתוכננת לבנייה בהתאם לתב"ע, ומשכך אין בהליך זכות להתנגדות. הצורך בבית ספר עבור אותו מגזר הוא חיוני, ומשכך קבענו כי אחרי שנקבל את חלקו של משרד החינוך בתקצוב, נצא לדרך. אגף המבנים של מוסדות הציבור פועל בהתאם להוראות החוק. אם דבר כלשהו נעשה שלא כדין, הוא ייעצר. בכל מקרה נקבעה פגישה עם התושבים בשבוע הבא ונשמע את עמדתם". אלא שהתושבים אינם מעוניינים לחכות לפגישה אחרי שהמבנה ייהרס, ומשכך הם מתכוונים לחסום את האזור ולמנוע כניסה קבלני הריסה למתחם.