אחרי כמעט שלושה עשורים, החלו הבוקר עבודות ההריסה של מבנה הפיל הלבן ברחוב כץ, אולם בכך לא תמה התנגדות כפר גנים א' להקמת בית הספר בית יעקב על שטח המגרש האמור. בינתיים, התחייב ראש העירייה רמי גרינברג בפני נציגי התושבים, כי העביר את הנושא להקפאה למשך שנה וחצי, ובמהלך תקופה זו יצטרפו נציגי התושבים לצוות קבלת החלטות, שיבחן את צרכי השכונה ובסופו של דבר יתקבלו ההחלטות.

התושבים, שסבורים כי ראש העירייה מושך זמן עד לאחר הבחירות, שכרו את שירותיו של עורך דין והם מתכוונים להיאבק בכל הכוח לביטול "הגזרה" כלשונם. לדבריהם, הם מוקפים במוסדות ציבור, מה גם שמדובר ברחוב צר, ובנייה שכזאת תפגע אנושות באיכות חייהם ותיצור פקקי תנועה מתישים ומפגעי רעש. "אנחנו מוקפים במבני ציבור גדולים ומשמעותיים, כמו בית חולים השרון, בית החולים הסיעודי נאות השרון, בית אבות בקצה רחוב כץ פינת גד מכנס, תלמוד התורה והכולל דרך ישרים ברחוב טרומפלדור לפני הפנייה לרחוב היבנר, וזה יותר מדי באזור כזה ובשטח כזה. יש לנו צורך דחוף ומשווע במתנ"ס ובספרייה, אז למה לתקוע לנו מפלצת כזאת, שתתנשא עד לגובה של חמש קומות ותהווה מטרד חמור עבורנו", זועמים התושבים.

לדבריהם, גם הליך ההריסה נגוע בהתנהלות בלתי תקינה. לדבריהם, התאריך המופיע על היתר ההריסה אינו תואם את המועד שבו צורפו חתימות הוועדה, יו"ר הוועדה וממלא מקום ראש העירייה אליהו גינת. "יש לנו את המסמך המקורי שנחתם רק על ידי מהנדס העיר איציק אוז'לבו ביום ה-10 ביולי 23', יום ההפגנה שלנו. מהנדס העיר חתם על ההיתר, למרות שלא מולאו דרישות ותנאי הוועדה לכאורה, ומשכך ההיתר לא היה חוקי וניתן בחוסר סמכות. ב-18 ביולי חתם יו"ר הוועדה גינת על מסמך ההיתר, אולם התאריך על ההיתר לא שונה. בהמשך הוסיפה מהנדסת הרישוי יוליה זמלין הערה, לפיה התנאים מולאו והוסיפה חתימה מיום ה-18 ביולי. עובדה זו מאששת את טענותינו, שההיתר הוצא לכאורה רק ב-18 ביולי, ומשכך ניסיון ההריסה הראשון נעשה בניגוד לחוק וללא היתר, והמסמך הנוכחי לא תקין", הם טוענים. 

הבוקר הגיע כאמור הדחפור הענק והחל לבצע את הריסת המבנה, לטענת העירייה על מנת להרחיק מהמקום את העטלפים שמצאו בו בית, וכן הומלסים ששיכנו עצמם בתוכו. "הוא היווה מפגע ובשלב הזה אנחנו הורסים את המבנה", הודיע בשבוע שעבר ראש העירייה. 

היום נמסר מהעירייה, כי "בימים אלה החלה העירייה בהריסת מבנה הפיל הלבן ברחוב כץ, כדי למנוע את המפגע התברואתי והבריאותי הקשה העולה מהמבנה הנטוש כבר  כ-30 שנה. כפי שראש העירייה התחייב, לאחר פינוי המבנה נכשיר את השטח לטובת חניון רכבים לתושבי האזור, לנוכח מצוקת החניה. במקביל, אנחנו בוחנים את צרכי התושבים באזור, ובהתאם נקדם פיתוח רלוונטי שייקבע בשיתוף התושבים ולמענכם. בכל מקרה, כפי שנאמר, קידום תוכנית בית הספר ירדה מסדר היום של הוועדה המקומית לתכנון ובניה".