ראשי הציבור הדתי לאומי בעיר הגיעו לסיכום על ריצה משותפת בהרכב חדש, שנבנה אחרי לא מעט ויתורים והקרבה. זאת, תשעה חודשים אחרי שהתגלע משבר גדול בקרב ראשי הציבור בעיר, וליתר דיוק, בין סגן ראש העירייה ויו"ר הבית היהודי איציק דעי לבין חבר המועצה צביקה וישינגרד, מועמד הציונות הדתית, וחודש אחרי הפיצוץ הגדול, עם פירוקה של הוועדה שבחרה ברונן טל לעמוד בראש הסיעה המשותפת. 

עוד בטרם נתגבש הסכם הפשרה, הודיע טל על החלטתו לפרוש מהפוליטיקה המקומית, אחרי תקופה קצרה למדי, כדי למנוע פילוג נוסף וקרע שלדבריו רק פוגע בציבור. טל, שנבחר על ידי הוועדה לעמוד בראש הסיעה, החזיר את המנדט שקיבל מהוועדה ואפשר להרכיב את הרשימה למועצה. הרשימה החדשה תקיים רוטציה פנימית ותציב זאת כתנאי מהותי, ככל שתתבקש להצטרף לקואליציה.

בראש הרשימה יעמוד וישינגרד ואחריו צבי בליץ, הרב יוסף שנה, יו"ר אמונה יואלה רבינוביץ' ומבקרת העירייה לשעבר איילה קדוש. על פי הסיכום, וישינגרד ובליץ יקיימו ביניהם רוטציה, ואם תקבל הרשימה המשותפת תפקיד של סגן ראש עירייה, הם יחלקו בו ביניהם, כשכל אחד מהם יכהן בתפקיד חצי מהקדנציה. 

מההסכם עולה, כי הסיעה המשותפת תוכל להעצים את כוחה במועצה באופן משמעותי. ראש העירייה רמי גרינברג, שלו הסיכויים הגבוהים ביותר לזכות בבחירות לראשות העירייה, יצטרך לחתום על התחייבות לעמוד בתנאי הרוטציה, אם ירצה את הרשימה המשותפת בקואליציה. 

ההסכם אמור לפגוע בסיכויי ההצלחה של רשימת עוצמה יהודית בעיר, בראשותה של גילה בנאים ושימי גולן, עובד העירייה שייצא לחופשה ללא תשלום ב-30 באוגוסט, כ-60 יום לפני מועד הבחירות וכנדרש בחוק. גולן נמצא בקשר טוב עם ראש העירייה גרינברג, כמו גם , ולכן אם יקבלו את המנדט מהציבור, הם יצטרפו לקואליציה בראשותו של גרינברג.

נזכיר, כי בנאים כיהנה במועצה בעבר ואף שימשה יו"ר ועד שכונת הדר גנים לפני שקיבלה את המנדט לעמוד בראש סיעת עוצמה יהודית למועצה. לאחרונה הוחלט שגולן, פעיל המפלגה זה שנים, הנמצא בקשרים טובים עם השר איתמר בן גביר, יקבל את המנדט להצטרף לנאים ולדאוג לקהל בוחרים שיכניס גם אותו למועצה.