דקות אחדות לאחר שנשלחו לתושבי העיר מסרוני סקר המתייחס לפרויקטים של התחדשות עירונית, שיגר יו"ר האופוזיציה אורי אהד מכתב לראש העירייה רמי גרינברג, היועצת המשפטית שרית גרינבאום, הממונה על מחוז המרכז במשרד הפנים יוחנן בר סימן טוב ולאחראית על הרשויות המקומיות במחוז מיטל ברבי - בדרישה להורות על ביטול הסקר לאלתר, עצירתו עד לאחר הבחירות וגניזת תוצאותיו. זאת, כיוון שהוא מבוצע לכאורה בניגוד להנחיות משרד הפנים.

"בדקות האחרונות קיבלו תושבי העיר סקר עירוני המבקש מהם להשיב לשאלות מקצועיות כביכול, אך מתבצע שימוש בלתי חוקי בכספי ציבור לצרכי מערכת הבחירות של רמי גרינברג, בניגוד מוחלט וחמור להוראות חוזר מנכ"ל משרד הפנים 4/98, הקובעות כי בחצי השנה האחרונה טרם הבחירות לא ייערכו סקרים מכל סוג שהוא", כתב אהד בפנייתו.

 לטענתו, השימוש המבוצע בכספי תושבים להפקת נתונים וחומרים לטובת מערכת הבחירות של ראש העירייה אינו חוקי, ואף קיים חשש לביצוע עבירות על חוקי מימון הבחירות. "צפצוף בוטה שכזה ועבירה חמורה על הוראות החוק הברורות לא ראיתי זה זמן רב. ההליך הדמוקרטי אוסר על שימוש שכזה בכספי הציבור, היוצר אפליה חמורה ופגיעה מהותית בשוויון ההזדמנויות אותו קובע החוק, וכן פגיעה בהליך הבחירות הדמוקרטי", מתריע אהד. 

"לא יעלה על הדעת שכספי הארנונה של תושבי פתח תקווה יוסבו לטובת מימון קמפיין הבחירות של ראש העירייה. אבקשך להוציא מיד וללא דיחוי הוראה לגנוז סקר זה ולא להעביר את תוצאותיו. אבקש לקבל תצהיר של מבצע הסקר על גניזתו והצהרה כי תוצאותיו לא יועברו עד לאחר תום מערכת הבחירות". לסיום פנייתו, מעביר יו"ר האופוזיציה מסר מאיים, לפיו אם דרישתו לא תיענה, הוא יעתור לבית המשפט בעניין. "אם לא יתקבלו הנתונים האמורים בטווח של 24 השעות הקרובות, תתבצע פנייה לוועדת הבחירות ויש לראות בפנייה זו התראה טרם נקיטת הליך משפטי". 

מדוברות העירייה נמסר בתגובה, כי "מדובר בסקר שנעשה על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, לטובת בדיקת עמדות פרטניות לגבי תכנית המטרו במרכז העיר, המקודמת בימים אלה על ידי הרשות הממשלתית ובשיתוף עיריית פתח תקווה. היועצים החברתיים נדרשים להגיש מסמך של סקר חברתי, כחלק מדרישות מסמכי התוכנית, ולפיכך עליהם לערוך סקרים מעין אלה, ולפי ההנחיות הם נדרשים לעמוד ברף מסוים של תושבים שישיבו לסקר. בשל העובדה שהרף לא הושג עד כה, הופץ לאחרונה שוב הסקר המדובר, לאחר שכבר הופץ מספר פעמים בעבר. הרשות הממשלתית, באמצעות מנהלת כרמים, תפעל בנושא זה על פי הנחיית הייעוץ המשפטי, כאשר ברור כי הסקר לא בודק שביעות רצון בנושאים פוליטיים וכדומה".

מאוחר יותר הנחה ראש העירייה את מנהלת כרמים לעצור את הסקר, שלדבריו נשלח ללא ידיעתו.