כשבוע וחצי אחרי שנמצאה כשהיא חבולה בפניה בדירה באשדוד, לשם נחטפה לכאורה על ידי בן זוגה מדירתה בפתח תקווה, הצליחו חוקרי משטרת פתח תקווה לסיים את החקירה ולגבש מספיק ראיות נגד בן זוגה של מריה פאיוביץ, קוסמוס שייד, בן 41 מאשדוד, לקראת הגשת כתב אישום נגדו. כתב האישום מייחס לו גרימת חבלה חמורה, תקיפה, איומים, כליאת שווא, שיבוש מהלכי משפט והפרעה לשוטר.

שעות אחדות אחרי שדווח - ביום שישי לפני כעשרה ימים - על היעדרה ועל חשש לחייה של פאיוביץ (32), תיירת מאוקראינה השוהה בפתח תקווה, בעקבות כתמי דם שנמצאו בדירתה ברחוב העלייה השנייה בפתח תקווה - איתרה המשטרה ביום שבת את בן זוגה, כשהוא שוהה בדירת חברו באשדוד ולצדו פאיוביץ, כשסימני חבלה קשים בפניה. בן הזוג נעצר, ומעצרו הוארך בבית משפט השלום בפתח תקווה עד להגשת כתב האישום נגדו.

במשטרה חשדו מלכתחילה כי שייד העלים את בת זוגו מהדירה כדי לטשטש את החבלות שגרם לה וכן לשבש את החקירה. זאת, אחרי שעל פי החשד תקף אותה קשות בפניה וגרם לה חבלות חמורות ומדממות. שכנים שנחשפו לזעקותיה של הקורבן מיהרו להתקשר למשטרה, ומשהבין הנאשם כי כוחות המשטרה בדרכם למקום, הוא הורה לקורבן לנקות את כתמי הדם שנמצאו בדירה כתוצאה מהאלימות הקשה שהפעיל כנגדה, וברח איתה מהמקום במטרה להגיע לבית חברו באשדוד.

שוטרים שהגיעו לדירה זיהו כתמי דם מרוחים על הרצפה, מה שגרם לחוקרי המשטרה להאיץ את החקירה, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. לזירה הגיעו גם מפקד מרחב שרון תנ"צ נתי גור ומפקדת משטרת פתח תקווה סנ"צ רויטל קרקו, שניהלו את החקירה בעצמם, תוך הבנה שיש להגיע למקום הימצאה של הקורבן בפרק זמן קצר ככל שניתן. מחפ"ק שהוקם במקום הצליחו חוקרי ובלשי משטרת פתח תקווה לשרטט את נתיב הבריחה של החשוד לכיוון דרום, ובוצעו סריקות נרחבות של המשטרה באזור אשדוד ואשקלון.

מחקירתו של הנאשם עלה כי הוא חשד בקורבן שהיא מנהלת קשר זוגי נוסף, ולכן תקף אותה באלימות קשה באגרופים ובאמצעות גליל קשיח של ניילון נצמד - תקיפה שהותירה בפניה חבלות קשות ומדממות. הנאשם, כך עולה, הזמין מונית, ובמהלך הנסיעה הורה לנהג להפסיק את השימוש במכשיר הניווט, כדי למנוע אפשרות להתחקות אחריהם. הוא ניווט את נהג המונית עד לבית חברו, שם הוריד הנהג את השניים וחזר לדרכו.

למרות זאת, הצליחו השוטרים לאתר את הנאשם - תושב אשדוד כבן 41. פאיוביץ נמצאה בדירה, כשעל פניה ניכרו סימני חבלה קשים. היא הובהלה למרכז הרפואי בילינסון בפתח תקווה, שוחררה מאוחר יותר, ועדיין מטופלת עד היום. במקביל, מסרה למשטרה את גרסתה לאירועים.

בחקירתו הראשונה טען שייד כי בת זוגו הודיעה לו שנפלה ונחבלה ולכן הגיע אליה במונית מאשדוד, ולאחר מכן העדיף לשמור על זכות השתיקה. בית משפט השלום בפתח תקווה החליט להאריך את מעצרו עד לתום החקירה ולהגשת כתב האישום נגדו. על פי כתב האישום, "הנאשם קינא לבת זוגו בגלל שיחת טלפון שקיבלה, וסבר שמדובר בגבר אחר. הוא לקח את הנייד מידיה והחל להכותה ללא רחמים בידיו המאוגרפות, בעט בפניה ומשך בשיערה בחוזקה".

עוד עולה מחומר החקירה, כי כאשר המתלוננת צעקה כי תזעיק משטרה, "או אז החל הנאשם לחנוק אותה בידיו. מיד ובסמוך נטל הנאשם גליל קרטון העטוף בניילון נצמד והכה בעוצמה בפניה באמצעות הגליל מספר פעמים, עד אשר דיממה מראשה, מפיה, מאפה ומעיניה. בשלב זה איים הנאשם על המתלוננת כי יהרוג אותה וייקח אותה לערבים, ומיד תפס בשערות ראשה בחוזקה כשהיא שרועה על הרצפה".

לפי כתב האישום, הנאשם לא חדל ממעשיו. "בנסיבות המתוארות, הפציר הנאשם במתלוננת לנקות את הדם אשר היה מרוח ברחבי הדירה, ואף להחליף את מצעי המיטה שהיו מגואלים בדם, בעקבות מעשיו של הנאשם". לאחר מכן מציין כתב האישום כי כשהמתלוננת איבדה את הכרתה, שלח הודעות וואטסאפ לחברו, ובה תמונה שלו ללא חולצה, כשעל גופו סימני דם, וביקש את עזרתו הדחופה וכן כסף, בטענה שהוא רוצה לעזוב את הארץ, כיוון שהוא מבין שיישב בכלא. כתב האישום מתאר כיצד באותו הלילה, ועד להגעת השוטרים בבוקר, המשיך הנאשם להכות את הקורבן בכל פעם שהכרתה שבה אליה, עד שהחליט להתנצל על מעשיו, אולם לא אפשר לה לצאת מהדירה.