בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, החלה העירייה בהתקנת חיישנים לזיהוי מוקדם של הטרמיט הפורמוסני במטרה להתקין אלפי חיישנים כאלה בעצים ברחבי העיר. 

מדובר בטכנולוגיה פורצת דרך, שפותחה לאחרונה בישראל במטרה לאתר את פעילות הטרמיטים בשלב מוקדם ככל הניתן. במקביל, מטפלת העירייה ביותר מ-100 קני טרמיטים שאותרו באזורים שונים בעיר, בעזרת תכשיר הדברה ייעודי שאושר על ידי המשרד להגנת הסביבה.

בעירייה מציינים, כי הפעילות בנושא מתבצעת לאורך כל השנה ובפרט בימי מעוף הכלולות של הטרמיט הפורמוסני, שבהן ניתן להבחין ביציאת טרמיטים מכונפים מהקנים. 

נוכח הפעילות המוקדמת, נראה שהתוצאות כבר נראות לעין. בקנים רבים שאותרו במעוף הכלולות הקודם לא הייתה לאחרונה פעילות, ונראה כי התכשיר מוכיח את יעילותו בהשמדת חלק מהקנים.

"יעילות הטיפול בנושא באה לידי ביטוי גם בירידה בהיקף הפניות שהתקבלו במהלך מעוף הכלולות שהסתיים לאחרונה", מציינים בעירייה.

 ראש העירייה רמי גרינברג: "העירייה ממשיכה לפעול בכל הכלים העומדים לרשותה כדי לצמצם את התפשטות הטרמיט, תוך השקעת משאבים רבים. הפעילות בנושא מתבצעת לאורך כל השנה, בשיתוף פעולה עם הגורמים במשרד להגנת הסביבה. נמשיך לפעול בכל הכלים שברשותנו כדי להילחם בתופעה, שאינה מזיקה לאדם אלא רק למוצרי עץ".