בגיל 64, אחרי 42 שנה בעירייה, מאז התחיל את דרכו במחסן המים, עבר לשמש כסגן מנהל מחסני הרכש וסיים כיו"ר ארגון העובדים בעשר השנים האחרונות, מסיים אלי שלמה את דרכו בעירייה, ובניגוד לרבים אחרים, יוצא לדרך חדשה כמזכ"ל הסתדרות העובדים במרחב פתח תקווה.

אם עד היום הופקד שלמה על רווחתם של 4,000 עובדי העירייה, מעתה הוא יצטרך לדאוג ליותר מ-40 אלף עובדים המאוגדים בוועדים המיוצגים על ידי ההסתדרות באזור ויעמוד בראש המרחב השלישי בגודלו בארץ.

שלמה יכול היה להישאר בתפקיד שלוש שנים נוספות עד לגיל הפרישה, אבל הוא מיצה את עצמו ומבחינתו זו השעה הנכונה לאתגר חדש. בבחירות האחרונות, תמך ביו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, ובכך הכשיר את הקרקע לתפקיד הנחשק, במקומו של גיורא נחום. מדובר במרחב גדול המאגד את פתח תקווה, אריאל, ראש העין ואלעד, כש"המטרה", אומר שלמה, "היא לצרף ולאגד עוד ארגונים וועדים במקומות עבודה שנמצאים תחת הסכם קיבוצי. נעשה הכל כדי לעמוד באתגרים. אני נכנס לחפיפה כבר בימים הקרובים וב-1 בספטמבר אתחלי במשרה מלאה. מצאתי לנכון שזו השעה הטובה ביותר לעשות שינוי ולעבור לפרק חדש בחיים".

עברת שלושה ראשי עירייה בתקופת כהונתך, עם מי הרגשת בנוח?

"לא היה לי קל עם רמי גרינברג. בהתחלה היה קשה מאוד. ויתרתי גם על כבודי במספר מקרים, אבל בסופו של יום, ההישגים עבור העובדים בתקופת כהונתו של גרינברג הם הטובים ביותר ב-20 השנים האחרונות, אני לא מגזים. גרינברג, בדיוק כמו שהוא דורש מהעובדים, הוא גם יודע לדאוג לרווחתם. את התקציבים שהעמיד לרווחת העובדים לא קיבלנו באף קדנציה. 

"יתרה מכך, רשמנו הישגים מרשימים בתקופת גרינברג, שתחילה ביקש לקצץ ממשרתן של הסייעות. אז לא רק שלא קיצצנו, אלא שהסייעות, בהן ראיתי פרויקט אישי, שמרו על מעמדן ואף יותר מכך. שכרן השתפר משמעותית. יש סייעות בעלות ותק וניסיון מקצועי המשתכרות יותר מ-10,000 שקל בחודש, וזה לא עניין של מה בכך. גם נושא השי לעובדים זכה להגדלה משמעותית וגם קליטת עובדים, בעיקר בתחום החינוך, וכן עניין של העצמת העובדים בתחום התברואה. בהתחלה דיברו על הפרטה, אז לא רק שזה לא קרה, היום קולטים עובדי תברואה למערכת ונרכשו שמונה משאיות חדשות. לא היה קל, אבל זה מתבטל לעומת ההישגים. אני איש של פשרות והבנות, ואני חושב שבדרך הזאת השגנו את מבוקשם של העובדים".