הקורונה פגעה בלא מעט עסקים שלא שרדו את המגבלות החמורות, אבל גם בחברות ובמוסדות ציבוריים המתקשים לקלוט עובדים, נוכח הרגלי עבודה ודרישות שמציבים העובדים מאז החזרה לשגרה בתום משבר הקורונה. במצב שכזה, לא מעט מערכות נותרו עם תקנים לא מאוישים ונדמה שהפתרון לא נראה באופק.

היחידה לשיטור עירוני בעירייה מתנהלת כבר חודשים ארוכים עם מחסור משמעותי של 12 תקנים. רק שמונה מפקחים פועלים בשיטור, מתוך 20 תקנים קיימים. נתון זה מבהיר כי שמונה ניידות שיטור עירוני בלבד פעילות במהלך היממה ברחבי העיר, והן אמורות לתת מענה לפניות הציבור בעיר המונה כ-270 אלף תושבים. בידיעה שגם במשטרת פתח תקווה יש מחסור של 27 תקני שיטור, יוצא שהשיטור העירוני האמור לפעול בצוותים שבהם מפקח ושוטר פועל כיום בחוסר תקינה משווע.

בעירייה עושים מאמצים לגייס מפקחים, אולם ההיענות שואפת לאפס, נוכח מגבלות השכר ולצד הדרישה לעבודה במשמרות ובשבת. גם כך, נדרש השיטור העירוני להעניק מדי יום טיפול לעשרות הפונים למוקד העירוני בגין מעשי ונדליזם או הקמות רעש. לכך יש להוסיף את הפרישה המתוכננת של מנהל השיטור העירוני הדר ארדיטי, שהחליט לסיים את שירותו בעירייה ולהצטרף לעסק המשפחתי. 

ארדיטי יקבל כל החלטה של ראש העירייה בעניינו, ואם יתבקש להמתין עד לאחר הבחירות, הוא יעשה זאת בשל הערכתו לרמי גרינברג ולמנהל אגף הביטחון יריב סנדלון, להם הוא זוכר את עצם קליטתו בעירייה והתקופה שבה עבד לצדם לאורך שמונה השנים בהן הוא במערכת העירונית.

מהעירייה נמסר: "העיריי עושה מאמצים כבירים כדי לגייס פקחים וסיירים איכותיים ומקצועיים לשירות באגף, ורק לאחרונה גויסו ארבעה מועמדים נוספים. אגף הביטחון, הפיקוח והחירום בעירייה מפעיל מערך מורכב של סיירים רכובים, אנשי ביטחון ואבטחה מיומנים ומקצועיים העוברים הכשרות ואימונים באופן קבוע. בעיר מערך נרחב של אנשי שיטור ופקחים הפועלים בכל רחבי העיר וסיירות בתחומים שונים (לרבות סיירת מרכז העיר, סיירת שטחים פתוחים ועוד) והכל במטרה לספק לתושבי העיר ביטחון מירבי".