חבר הקואליציה איתי שונשיין יתמודד בבחירות הקרובות למועצת העירייה ברשימה מאוחדת עם יו"ר האופוזיציה אורי אהד. שניהם יחברו לסיעת כחול לבן בראשות ח"כ בני גנץ וכן לגושים בתוך מחנה המתנגדים לרפורמה המשפטית.

מקורבים לשניים מספרים שהם מכירים זה את זה יותר מעשור וגיבשו עמדות משותפות במהלך הבחירות לראשות לשכת עורכי הדין, שם שיתפו פעולה בתמיכה ובסיוע לזכייתו של יו"ר הלשכה עו"ד עמית בכר, גם הוא תושב פתח תקווה. בשבוע שעבר פרסמנו אודות מינויו של שונשיין לתפקיד מנכ"ל לשכת עורכי הדין, והחיבור הפוליטי היה רק עניין של זמן. שונשיין מצליח בכל מערכת בחירות להמציא את עצמו מחדש ולקשור את החיבורים המגייסים בבחירות שני מנדטים כמעט בטוחים. חיבור אל אהד מעצים את כוחה של הסיעה המשותפת באופן משמעותי ועשוי להוביל למהלכים דרמטיים בהרכב המועצה.

השבוע נפגשו שניהם עם גנץ לתמונה משותפת ולהבעת תמיכה מלאה ברשימה, תוך התחייבות לתמוך בסיעה המשותפת ולגבות את פעילותה כסיעת המחנה הליברלי-דמוקרטי בעיר. גנץ: ״אני גאה לתמוך בסיעת מחויבים ומברך על האיחוד בין אורי אהד ואיתי שונשיין, שיש בו פוטנציאל אדיר לקידום ערכים של שוויון ודמוקרטיה, תוך שמירה על האינטרסים של תושבי פתח תקווה בכל תחומי החיים. מיום הקמתה, כחול לבן חרטה על דגלה לפעול למען אזרחי ישראל ולאחות את הקרעים של החברה הישראלית באמצעות ריכוז הכוחות המרכזיים לעשייה משותפת. כך עשינו במישור הארצי, וכך אנו ממשיכים לעשות גם במישור המוניציפאלי ובפתח תקווה בפרט. תושבי אם המושבות, בבחירות הקרובות כולנו מחויבים לשמור על פתח תקווה מאוחדת וליברלית".

אהד: "הבטחתי לאחד וללכד את כלל המחנה הליברלי וכך אעשה בתקופת הבחירות ולאחריה בשולחן מועצת העירייה. אני מודה לרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר בני גנץ על התמיכה ועל ההצטרפות של כחול לבן לאיחוד הגוש הליברלי-דמוקרטי. פיצול הקולות במחנה עלול להביא לעליית כוחן של הרשימות הקיצוניות בעיר, וחייבים לעשות כל מאמץ למנוע זאת. הצטרפות כחול לבן והגיבוי שאנו מקבלים מגנץ הם רוח גבית להשלים את מהלכי האיחוד, בצירוף גופים ומפלגות נוספות בשבועות הקרובים, טרם סגירת הרשימות". 

שונשיין: ״גנץ הוא שליח ציבור יוצא דופן, ובעזרת השם ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל. החיבור בין סיעת מחויבים לכחול לבן היה מתבקש, לאור הערכים המשותפים. אין ספק שהצטרפותו תיתן עוצמה לרשימה שלנו ובעתיד תהיה כלי מרכזי לקידום העיר בכל התחומים".

הקלפים אצל גרינברג

ראש העירייה רמי גרינברג, העומד בראש רשימת התחדשות, עדיין לא פרסם את הרשימה שלו, אבל חלק מהמועמדים המובילים כבר נחשפו. בהם רפי דהן, עמיצור אלישיב, עד לפני שבוע מנהל אשכול הדר גנים ושכונת בילינסון בעירייה, קפטן הפועל פתח תקווה בעבר בני קוזושוילי, רועי פן, ליאה צור, ניבה קפלן וכמובן סגנו צדוק בן משה ואנה נבות יו"ר ארגון ההורים, שתתמקם שנייה ברשימה ותקבל סגנות שלישית אחרי בן-משה וגם את תיק החינוך שבו היא חפצה. 

גרינברג יחשוף את הרשימה הסופית שלו רק אחרי תחילת שנת הלימודים, ב-4 בספטמבר. בינתיים, הוא פועל מאחורי הקלעים ומודע היטב לכוחו של אהד בעיר. יו"ר האופוזיציה לא יתמודד לראשות העירייה. הוא ימתין לשעת כושר כדי לזכות במלוכה.

סיעת יהדות התורה, ששניים מבכיריה בעיר - אליהו ברוכי, שפרש לטובת הכנסת וישראל פרידמן, שעוזב את העיר - מנסה למצוא את המועמדים שלה למועצה ומתוכם את יו"ר הרשימה. עד לאחרונה היה ברור ששלום הבלין הוא המועמד המוסכם על הרבנים וזוכה לתמיכתם, אך עתה הצטרף לפתע שם נוסף - יעקב קזן, הזוכה להערכה גם אצל ראש העירייה רמי גרינברג, וביהדות התורה מדברים על מועמד שלישי, שטרם נחשף. סיעת יחדיו שמאגדת את הבית היהודי והציונות הדתית מציגה רשימה שבראשה צביקה וישינגרד ואחריו צבי בליץ, יואלה רבינוביץ, הרב משה נסה ואילה קדוש. 

לסיעת העבודה שבראשה סרחיו גולצמן, סגן ראש העיריה וראש מנהל החינוך ולצדו עידית ישראלוב סגנית ראש העירייה, צורפה גם מוניקה כהן, יו"ר סיעת מרץ בעיר ומי ששימשה בעבר כסגנית ראש העירייה, במטרה להגדיל את סיכויי הסיעה לאסוף מנדטים מתומכי השמאל בעיר. בראש סיעת ישראל ביתנו, המתמודדת למועצה תחת השם פתח תקווה ביתנו, מארק ראזניקוב ומור דקל. בשבועות הקרובים נעקוב אחריהם מקרוב ונלווה אותם עד ליום הבוחר.