קבלת הפנים שהכינו תלמידי שכבה י"ב בתיכון גולדה בעיר לתלמידים החדשים מכיתה י', שהחלו את הלימודים בחטיבה העליונה הפכה לשיחת היום במערכת החינוך והובילה את מנהל התיכון לאיים כי יכניס לבית הספר חוקרי נוער מהמשטרה. 

עם פתיחת שנת הלימודים וכחלק מ"זובור" מתוכנן, חיכתה לתלמידי כיתה י' קבלת פנים שכללה השלכת ביצים וזיקוקים. את ה"טקס" ארגנו שישה תלמידי כיתה י"ב, וזאת בשעה שרכזת שכבת י"א צופה במתרחש ולא עושה דבר, לטענת התלמידים.

מיד עם הגעתם של תלמידי שכבה י', הם עברו את "חווית הזובור", כשביצים הושלכו לעברם וזיקוקים התפוצצו באוויר כדי לעורר בהלה. את האמצעים השונים רכשו תלמידי י"ב מכספם. שאר תלמידי בית הספר שמרו על מרחק ממוקדי האירועים וצפו במתרחש בסיפוק רב. אלא שהחגיגות של שכבה י"ב נבלמו לבסוף על ידי מנהל בית הספר, שדרש מהם לחדול ולחזור לכיתות. מאוחר יותר גם אנשי מנהל החינוך בעירייה החליטו לטפל באירוע ביד נוקשה ובתקיפות.

מדוברות העירייה נמסר: "עיריית פתח תקווה משקיעה תקציבים רבים ומשאבים משמעותיים לטובת קידום תוכניות חינוך ופעילויות מותאמות, במטרה להביא למיגור מקרי אלימות בבתי הספר. המקרה המדובר הוא חריג בהחלט ובוודאי שהעירייה ובית הספר רואים בחומרה רבה מעשים אלה. בהתאם לכך, כלל המעורבים באירועים אותרו והם מטופלים משמעתית וחינוכית בחומרה רבה."