אחרי שהגיש תלונה ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 במשטרה, והחקירה הגיעה לשלב הסיכומים, תובע פעיל הציבור ירון קדושים את ראש העירייה רמי גרינברג על סך 350 אלף שקל ופעיל נוסף ברשימתו. זאת, כיוון שגרינברג פעל לטענתו כדי לרדוף אותו, להרחיקו מהציבור ולהדיח את רעייתו מעבודתה, תוך שהוא גורם להם נזק כלכלי חמור.

בתמצית כתב התביעה נטען, כי התובע קדושים גילה במקרה כי שלושה צמתים משמעותיים הסמוכים לשכונת מגוריו צפויים להיסגר ולהפוך את איכות חיי התושבים בשכונות המשיקות לסיוט מתמשך. לדבריו, מרגע שחשף את התוכנית ואת עוצמת חומרתה, החל מחול שדים סביבו. "כך, ברגע אחד, הפך התובע לסטטיסט בסרט סיציאלני, רדוף על ידי ראש עירייה חזק וכוחני ובני חסותו, שהחלו במסע רדיפה לא ייאמן כנגדו. שמו הטוב ופעילותו הציבורית לטובת תושבי השכונות ועירו הפכו למרמס. הוא הוקע והושפל בראש חוצות, הוכרז על ידי ראש העירייה כ'שקרן', הוצג כבעל עניין, עסקן ציני. כניסתו לכנסים עירוניים נאסרה והוצמד לו נראטיב מכוער של 'האינטרסנט הפוליטי'. כל אלה מטרתם הייתה ברורה - להשתיקו ולהפחידו, להשפילו ברבים, לבזותו ולהפכו מטרה ללעג".

בנוסף, טוען התובע קדושים, כי "ראש העירייה פעל לגרום לפיטוריה של רעייתו, תוך איומים על מניעת תמיכה בעמותה שדרכה הועסקה וזכתה לשבחים. בהמשך אף הובהר לה כי טוב תעשה אם תסיים את עבודה". כמו כן נטען, כי "מלבד מסע הדה-לגיטימציה והשיימינג, פעל גרינברג לחסום מידע קריטי מהציבור, שהופץ באמצעות קדושים. גרינברג ואנשיו נכנסו לקבוצות רבות בעיר וזרקו החוצה את קדושים וחבריו, על מנת להשפילו ולחסום מהציבור את המידע החשוב שקדושים העביר באמצעות הפלטפורמות החברתיות".

לטענת קדושים, "בניגוד לחוק, הוצבו עובדי עירייה ומאבטחים בשכר לחסום מקדושים את הכניסה לאירועים עירוניים חשובים, המשיקים לתחום פעילותו". בכתב התביעה מתאר קדושים כיצד למרות הרדיפה אחריו הוא לא נרתע, המשיך בדבקות בדרכו וקצר הישגים מרשימים לדבריו.

נציין כי קדושים הוא המתלונן הראשון והמרכזי בחקירת המשטרה שהחלה ביולי 22' והביאה למעצרו של גרינברג, פרשה הנחקרת בימים אלה וקרובה לסיומה.  את קדושים מייצגים עורכי הדין עילית גלעד ורון לוינטל. לדבריו, "זה לא כתב תביעה פרטי. זהו כתב אישום ציבורי, חריג בחומרתו ועוצמתו כלפי הציבור וכלפיי. את התביעה אני מגיש בשמו של הציבור. ניסיתי הכל בדרכי שלום. כולל שתי פגישות עם גרינברג בלשכתו, אך גרינברג לא רצה בשלום. 

"כדי לשבור את רוחי, עברתי במשך ארבע שנים וחצי, יום-יום, מסע לחצים עצום בהיקפו, גהינום של ממש - נזקים כלכליים, סתימת פה, הלבנת פנים, השמצות ואיומים חמורים. כל זאת, אך ורק בגלל פעילותי למען הציבור, ובראשם בלימת תוכנית סירקין וכביש 40 החדש, ומניעת סגירת שלושת הצמתים חזן, הושע ושלמה. אם הייתי נשבר חלילה, הציבור היה נפגע מאוד והצמתים היו סגורים. היו לי ימים קשים ורגעי שבירה. אני בן אדם אחד מול עוצמתה של עירייה אדירה. למרות זאת, הציבור התלכד וניצחנו ניצחון סוחף. תודתי מקרב לב לכל אלה שתמכו ועודדו אותי, למשפחתי ולצוותי העבודה שלנו. אני גאה במה שעשינו יחד, על אף המחיר הכבד אותו שילמנו משפחתי ואני".

מלשכת ראש העירייה נמסר: "כשנקבל את כתב התביעה, ראש העירייה יגיב במישורים המתאימים. יצוין, שדווקא זה שמלין הוא זה שפעל במשך חמש שנים להשמיץ את ראש העירייה באובססיה ובמספר רב של הזדמנויות, ונדמה היה שזה עיסוקו העיקרי. יש תיעוד רב של ההכפשות שלו, וראש העירייה בחר להתעלם ולא לרדת לרמה הזאת. על כל פנים, נוכיח בצורה חד-משמעית שכל טענותיו לא נכונות ונוכיח שמי שמשמיץ ומכפיש זה הוא. גם התביעה הזאת, חודשיים לפני הבחירות, מטרתה להשיג כותרות ולנסות להמשיך ולהכפיש".