בעקבות המצב הביטחוני ובתום ישיבת הארכת מצב, הורה ראש העירייה רמי גרינברג על סגירת כל אתרי הבנייה בעיר עד להודעה חדשה ופקחים מסיירים באתרים השונים. כמו כן, בתיאום עם פיקוד העורף, לא יתקיימו הלימודים גם בשני ובשלישי.

במהלך הישיבה ניתנה סקירה קצרה ועדכנית, ולאחר מכן הוחלט על שורה של צעדים, בהתאם להנחיות פיקוד העורף וצוות הרשות. בהערכת המצב השתתפו ראש אגף הביטחון אשר שוקר, נציגי פיקוד העורף, מנהלי מכלולים, מנהלי רובעים וכל הגורמים הרלוונטיים. בתום הישיבה הוחלט לפתוח את המקלטים הציבוריים והמיגוניות בגני הילדים לציבור הרחב.

לנוכח המצב, בוטלו אירועים עירוניים, הצגות ומופעים, כמו גם טיולים של מוסדות חינוך ותנועות הנוער. גם בתי הכנסת והקהילות השונות התבקשו להימנע מלקיים אירועים. התקהלויות ניתן לקיים בהגבלה של עד 10 אנשים בשטח פתוח ועד 50 אנשים במבנה. חיילים וחיילות המתקשים להגיע לבסיס מוזמנים ליצור קשר עם אגודת ידידים בטלפון 1230. 

משפחות מהדרום המעוניינות להתארח ומשפחות מהעיר המעוניינות לארח, מוזמנות ליצור קשר עם מוקד 106 בעיר. משפחות אשר אחד מבני הזוג מגויס וזקוקות לתמיכה וסיוע, וכן המעוניינים לסייע למשפחות מוזמנים ליצור קשר בטלפון 03-9113837. איסוף מוצרי מזון וטואלטיקה לכוחות הביטחון בדרום ניתן להביא לרחוב הפורצים 18 בשכונת רמת ורבר בימים א'-ה' בין השעות 19:00-07:30.

בנוסף, האגף לרווחת בעלי חיים בעיר מקבל כלבים לפנסיון ללא תשלום עבור חיילי מילואים מגויסים ושין להם היכן להשאיר אותם. לפרטים 03-9303647. *צוות השירות הפסיכולוגי העירוני נערך למתן מענה רגשי והורים המעוניינים לשוחח עם איש מקצוע, מוזמנים ליצור קשר באמצעות המוקד העירוני 106. בנוסף הפיץ השירות הפסיכולוגי הנחיות להורים במגוון שפות, בכתב ובשמע.

בעירייה ציינו: "אנו כואבים על הנופלים והנרצחים ומאחלים רפואה שלמה לפצועים וחזרה מהירה לשבויים. הכאב הוא עצום, ואנו מבטיחים להמשיך לעשות כל שניתן כדי להקל על התושבים ולדאוג לרווחתם, בריאותם ולשלומם. אנו מזכירים לכל תושבי ותושבות העיר להישמע להנחיות פיקוד העורף ולהיכנס למרחב הכי מוגן שיש בעת אזעקה. משך הזמן העומד לרשות התושבים הוא דקה וחצי ויש לשהות במרחב המוגן עשר דקות. במידה ואין ממ"ד או ממ"ק יש לאתר חדר פנימי בבית או לשהות בחדר מדרגות פנימי בקומה אמצעית".

בתום הישיבה ציין גרינברג: "מדינת ישראל מתמודדת עם מצב קשה במיוחד, מלחמה שעלולה להימשך ימים רבים, אך אין לי ספק כי בסופה ננצח. אני מבקש להמשיך ולשמור על הנחיות פיקוד העורף, להימנע מיציאות מיותרות מהבית ומהפצת מידע כוזב ברשתות. העירייה נערכה לאורך השנים האחרונות לתרחישי חירום שונים, ואנו ממשיכים לפעול לביטחון העיר והתושבים כל העת. אני מבקש להשתתף בצער משפחות הנרצחים ולאחל החלמה מלאה לפצועים. לבנו עם תושבי הדרום".