תקרית חריגה בפתח תקווה: משטרת פ"ת עצרה לפני זמן קצר (שבת) קטין בן 16 שהעלה בימים האחרונים פוסטים ברשת החברתית בהם הוא מגבה את פעילות חמאס, משבח את ארגוני הטרור ובעצם פוגע בחיילי צהל וכוחות הביטחון.

מאז תחילת המלחמה: 40 חשודים בהסתה או תמיכה בטרור נעצרו בירושלים

באחת ההודעות כותב הקטין: "חיזוק וחיבוק למיה קאליפה", עם סימן של לב ודגל פלסטין. "מצדיע ומאחל לכל כוחותינו, חיילי חמאס והג'יהאד, BDS, שעושים עבודת קדוש. אלופות ואלפים. מזמין את כולם לסעודת חג עם בלה המלכה חדיד", הוסיף. בפוסט נוסף כתב הקטין תוך שהוא מציין את הרוגים בעזה לכאורה לאחר הטבח הנוראי ומציין: "מצטער שטובי אנשינו - נשים וילדים - נהרגו כתוצאה מפשעי הלחמה".

תמיכה בארגוני טרור (צילום: צילום מסך)
תמיכה בארגוני טרור (צילום: צילום מסך)

בעקבות פניית הורים ותלמידים מודאגים הועבר החומר למשטרה ולאחר בחינה כי עלה החשד לתמיכה בארגוני טרור. לאחר חקירה סמויה קצרה ומהירה, הקטין נעצר והוא נמצא כעת בחקירה. תלמידים מהתיכון, בני שכבתו וגם משכבה אחרת, פנו אליו בתהייה מדוע הוא מעלה פוסטים שכאלו, הקטין לא התבלבל והמשיך בתמיכה בארגוני הטרור ודבק בעמדתו, נוכח כאמור פנו הורים בבהלה ואמרו כי הם חוששים שהאירוע עלול להסלים בתוך כותלי בית ספר.

"סברנו שמישהו התשלט לו על המשתמש, אחר כך ראינו הודעות תחת מספר הטלפון וגם לזה סברנו שמישהו השתלטנו. אולם לאחר שיחה עמו ולאחר שדבק בדבריו, אנחנו מביעים זעזוע וחוששים שאירוע כזה יכול להיגרר לתקרית בתוך בית ספר ומשכך מצאנו לנכון לחשוף את הסיפור על מנת שיגיע לחקירת משטרה"", מסרו. מנהל התיכון עודכן ולדבריו הקבוצה בה נכתבו הדברים נסגרה ועוד קודם לכן הקטין מחק את הפוסטים שהעלה