ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג, עזב אתמול (שני) בהפגנתיות פגישה מתוכננת עם משנה למנכ"ל משרד התחבורה בירושלים, *וזאת בשל נוכחותו במקום של חבר הנהלת העיר עו"ד צביקה וישנגרד, יו"ר סיעת הבית היהודי הנכנס.

גורמים שמעורים בפרטים מסרו כי ראש העירייה תהה מדוע הוזמן לפגישה עו"ד וישינגרד, והבהיר כי במידה וזה ישאר במפגש שבו נטלו חלק גם בכירי נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) האחראים על הרכבת הקלה, נציגי המטרו, נציגי ועד הפעולה בשכונת כפר אברהם, הוא יעזוב את המקום.

המשנה למנכ"ל משרד התחבורה הבהיר, כי עו"ד וישנגרד הוא חבר בוועד הפעולה של שכונת כפר אברהם, וכיוון שהפגישה עסקה בעניין הכוונה להקים את התחנה הסופית של הרכבת (הדיפו) בשכונה, הוא זומן לפגישה ולכן לא יידרש לעזוב.

נציין כי ראש העירייה הגיע לפגישה מלווה במהנדס העיר איציק אוז'לבו וכן עם חבר ועד שכונת כפר אברהם ואיש הסיעה של גרינברג, יונה אמרוסי.

בעקבות אותה עמדה של המשנה למנכ"ל משרד התחבורה, עזב ראש העירייה גרינברג, את הפגישה ואת העירייה ייצג בישיבה מהנדס העיר שהעלה מצגת ושטח את עמדת העירייה בנושא החשוב והמשמעותי .

הצעד הדרמטי שבו נקט גרינברג, דוקא חודשיים לפני בחירות, מעורר סערה פוליטית שכן סיעת הבית היהודי חתמה לפני מספר חודשים על הסכם פנימי, אחרי משבר ארוך ולפיו, בכוונתם היה לתמוך בגרינברג להמשך כהונה כראש העירייה. 

"זהו אירוע חמור ויהיו לו השלכות. לא יכול להיות שראש עירייה יפגע בצורה כזאת בחבר הנהלת העיר ובאיש שתומך בו במלוא מובן המילה. הרצון לנהל את העיר באופן עצמאי לבד לא יצלח. אירוע מביש לעירייה ולתושבי העיר כי במקרה הזה וישנגרד נכח במקום כתושב כפר אברהם", אמרו גורמים במערכת העירונית.

נציין רק כי ההחלטה להקים בשכונת כפר אברהם את הדיפו מעוררת תמיהות וזעם בקרב תושבי כפר אברהם שדרשו את הפגישה עם משרד התחבורה. משכך לא ברור לתושבי כפר אברהם מדוע החליט ראש העירייה לעזוב את המקום ולא להיות מעורב בפגישה.

עו"ד צביקה וישנגרד: "אני לא יודע מה המניע של ראש העירייה ואת השאלה צריך להפנות אליו. לא שמעתי את השיח עם המשנה למנכ"ל לפני שהוא עזב את המקום".

ממשרד התחבורה ומראש העירייה לא  לא התקבלה תגובה.