העירייה משקיעה בימים אלה משאבים רבים לחיזוק הקהילה במרכז העיר באמצעות סדרה של פעילויות חברתיות, אירועים ומופעים, שנועדו להחזיר את תושבי העיר אל המרכז ולשפר משמעותית את מרקם החיים במרכז העיר. לשם כך, הקצתה העירייה עובד סוציאלי במשרה מלאה, שיפעל לטובת התושבים ובעלי העסקים במרכז העיר. בעירייה מתכננים שורת אירועים סמוך לפאבים במרכז העיר, שיחזירו את הצעירים למרכז העיר.
בנוסף, בחודשים הקרובים תחל העירייה בביצוע עבודות שיפוץ מסיביות במרכז העיר, ואף תפרסם מכרז להקמת בית קפה בפטיו שמתחת לבניין העירייה, בחיבור שבין רחוב חיים עוזר לרחוב העלייה השנייה, סמוך לכניסה לחניון העירוני.
ראש העירייה רמי גרינברג: “אנחנו עושים פעילות ענפה לכל המגזרים והקהלים בעיר, ובתוך כך לא זונחים את המרכז, שזקוק להשקעה מסיבית יותר ולהתייחסות פרטנית. לכן החלטתי על הצמדת עובד סוציאלי, שיבחן את צורכי התושבים, ושיהיה אחראי על קיום פעילויות חברה, תרבות ופנאי לרווחת הציבור במרכז ובעסקים שפועלים בו. זאת, בנוסף לשדרוג התשתיות והרחובות במרכז”.
במסגרת ההשקעה במרכז העיר, הנחה ראש העירייה את גורמי המקצוע לפעול נגד בעלי משרדים הפועלים בדירות מגורים במרכז העיר בניגוד לחוק וללא היתר. במסגרת זו, מפקחי אגף הפיקוח על הבנייה פעלו בשבועיים האחרונים להוצאת התראות לכ-70 בעלי משרדים, ובהם עורכי דין, סוכני ביטוח, מתווכים ובעלי מקצועות נוספים, במטרה שיפנו את דירות המגורים שבהן מתנהלים העסקים שלהם וישכרו משרדים במקומות המורשים לכך. בדרך זו יוכלו בעלי בנייני משרדים במרכז העיר לאייש את הנכסים שלהם, ובמקביל יתפנו דירות מגורים לצעירים שירצו להתגורר בסמוך לקו הרכבת הקלה ולתחבורה הציבורית.
לדברי גורם בעירייה, “במרכז העיר יש מבני משרדים שנותרו מיותמים למחצה, היות שעצמאים שכרו דירות ומיקמו בהם משרדים - ובכך פגעו באיכות החיים של התושבים. הם משלמים ארנונה נמוכה יותר, ובכך הם פוגעים גם בהכנסות הרשות ממסים. לכן הוחלט על טיפול בנושא במסגרת סל השירותים והשיפורים שהעירייה מתכננת למרכז העיר”.
בתוך כך, העירייה תקדם יוזמות קהילתיות, בין השאר באמצעות סטודנטים תושבי העיר, שייטלו חלק בפעילות החברתית. בעירייה מציינים כי “מטרת היוזמה היא להביא לצמצום פערים חברתיים בין המגזרים והאוכלוסיות השונות בעיר ולקידום פעילות בין-דורית, שתביא להשפעה חיובית על המרחב הציבורי בשכונות ותחזק את הקשר בין האוכלוסיות השונות”. 
בנוסף תפעל העירייה לקידום פעילויות שיובילו להגברת המודעות לרווחתם ובריאותם של הילדים, במסגרת פעילות שבה ישתתפו מוסדות החינוך השונים בעיר. הפעילויות יתקיימו ביום הילד, ב-20 בנובמבר, התאריך שבו אישרה העצרת הכללית את האמנה לזכויות הילד בשנת 1989.
גרינברג: “במסגרת כלל הפעולות שאנחנו מקדמים לעידוד ולחיזוק הקהילות השונות ברחבי העיר, נקדם גם קול קורא לפעילות שמטרתה לצמצם פערים חברתיים, וכן פעילויות שונות שיתקיימו במסגרת יום הילד הבינלאומי. אני מודה לחברת המועצה ניבה קפלן ולכלל גורמי הרשות על קידום הפעילויות החינוכיות, שיתרמו הרבה גם בהיבט הקהילתי”.