טרגדיה במרכז הרפואי בילינסון. אליהו ביטון (69) ז”ל, חולה שאושפז במחלקה פנימית בבית החולים, מת ביום שישי בשבוע שעבר כתוצאה מבצקת בריאות בעקבות שאיפת עשן - וזאת כשבוע לאחר שנפגע בשריפה שפרצה בחדר שבו אושפז.
בעוד בני משפחתו של ביטון מתלוננים על סדרה של כשלים בהתנהלות בית החולים ומפנים כלפי הצוות הרפואי אצבע מאשימה, טוענים בבית החולים כי המנוח, שהתעקש לעשן בחדרו בניגוד לנהלים, הפעיל מצת אשר גרם לשריפה. 
כך או כך, הסיפור נמצא בימים אלה בחקירה של הרשות לכבאות והצלה, המשטרה ומשרד הבריאות. בינתיים מעלה אחיו של המנוח, אבי ביטון, אשר מונה לשמש כאפוטרופוס שלו, תהיות ושאלות. “ביקשתי מבית החולים את דוח האשפוז שלו מיד לאחר השריפה, כשאחי פונה לטיפול נמרץ, ולא הסכימו להעביר לי אותו, אף שאני האפוטרופוס הרשמי שלו בצו של בית משפט”, טען ביטון.
“אחי הגיע לבית החולים עם בעיות קשות ברגליים, בגלל סוכר, ועמד לעבור ניתוח כריתת רגל”, משחזר ביטון את השתלשלות האירועים שהביאו למות אחיו. “היות שהוא לא נשוי ואין לו ילדים, ביקשו מהמשפחה נציג שישמש כאפוטרופוס שלו. אנחנו שישה אחים, ואני נבחרתי למשימה. בשישי בערב עזבנו אותו סמוך לשעה 19:00. בשעה 20:00 נפרד ממנו המטפל שלו, כשהוא שוכב במיטה. 
“לאחי לא הייתה אפשרות או יכולת לרדת מהמיטה ולהתהלך על הרגליים. באופן תמוה, הוא נמצא בזמן השריפה כשהוא ישוב על כיסא. איך הוא ירד מהמיטה? מי הושיב אותו על הכיסא? אף אחד לא מספק תשובות. סמוך לשעה 23:30 צלצלו אליי ודיווחו שאחי נפגע בשריפה והוא פונה לטיפול נמרץ. כשהגענו לבית החולים בבוקר, נכנסנו לתוך סיוט”.
לדברי ביטון, כשהגיע למחלקה לבדוק מה קרה, נאמר לו שאחיו הגיע לחדר התרופות, נתנו לו כריך והחזירו אותו לחדר, לפני שפרצה השריפה. “לא ברור לנו למה קיבל כריך בלילה, ולמה לא החזירו אותו למיטה”. לדבריו, איש בבית החולים לא מספק לו ולבני המשפחה תשובה מספקת על מה שהתרחש באותו לילה. 
“הפרטים לא מסתדרים לי”, אומר ביטון, “פשוט לא הגיוני. אם הייתה שריפה, איך זה שמערכת הגלאים והכיבוי האוטומטיים לא פעלה? הצוות כיבה את השריפה עם מטף. אם האש והעשן לא היו חזקים כדי להפעיל את אותן מערכות, איך זה שהוא סבל מכוויות ב-30% מגופו ונפטר משאיפת עשן? למה אין במסדרון מצלמות שיכולות לספק הסברים על כל מה שקרה. אנחנו לא מקבלים הסברים ותשובות, ונותר לנו לעסוק בתהיות ובסימני שאלה”. 
בעקבות האירוע דיווח בית החולים לרשויות על השריפה, והנושא, כאמור, נמצא בחקירה. בבית החולים בילינסון טוענים שהמנוח עשה שימוש במצת בתוך המחלקה בניגוד לנהלים, ככל הנראה כדי להדליק סיגריה, ובעקבות כך נגרמה השריפה. מבית החולים נמסר בתגובה: “תנחומינו למשפחה. מדובר באירוע מצער, של חולה שנכווה כתוצאה משימוש במצת בחדר האשפוז, בניגוד לנהלים. החולה טופל במחלקת טיפול נמרץ, אך מאמצי הצוותים להצילו עלו בתוהו. בית החולים דיווח על האירוע למערך כבאות והצלה, למשרד הבריאות ולמשטרת ישראל”.