תופעת הטרמיטים משתוללת בפתח תקוה. בעירייה ובמשרד להגנת הסביבה הוחלט לשים לזה סוף באמצעות הדברה בתכשיר ייעודי להשמדת המושבות של הטרמיט הפורמוסי, שהשתלט על המרחב הציבורי בעיר. 
בעירייה ציינו כי עם אישור התכשיר על ידי המשרד להגנת הסביבה, הנחה ראש העירייה רמי גרינברג את גורמי המקצוע לרכוש את התכשיר מתקציב הרשות - ולא להמתין לתקציב המשרד להגנת הסביבה שאמון על הנושא. מדובר בתכשיר ייחודי, יקר ויעיל להדברת מושבות טרמיטים, שנעשה בו שימוש בארצות הברית ובאוסטרליה, המתמודדות גם הן עם מטרדי טרמיטים. זהו התכשיר היחיד המותר לשימוש על ידי המשרד להגנת הסביבה, והשימוש בו מתבצע רק על ידי מדבירים שהוכשרו לנושא.
מהעירייה נמסר כי עובדי עירייה הוסמכו להשתמש בתכשיר וכבר מיישמים זאת בשטח בשיטה נמסיס. השיטה מבוססת על העיקרון של האכלה הדדית - פיתיון מורעל שמחולק בכל מושבות הטרמיטים בעיר. לא מדובר בזבנג וגמרנו, אלא בתהליך ארוך המעכב את התפתחות מושבת הטרמיטים ובסופו של דבר מביא להשמדת הקן.
מאיר חנניה, תושב כפר אברהם, חווה את המטרד על בשרו: “ישבתי במרפסת בשבת אחר הצהריים, נכנסתי לרגע להתפלל ערבית, וכשאני חוזר - כל המרפסת מפוצצת בטרמיטים. ביום ראשון היו ברחוב הרצוג להקות עצומות של טרמיטים, שטיפסו על עמודי תאורת רחוב. הם מגיעים לקראת החשיכה ונעלמים בסביבות השעה 23:00”. 
בעירייה ציינו כי צוותים של מינהל שפ”ע נפרסו בעיר כדי לאתר את מושבות הטרמיטים, ובמקביל ערכה העירייה סקר עצים נגועים - ומופו כל האזורים הנגועים במרחב הציבורי. בשטח הוצבו מאות תחנות ניטור, ודגימות של עצים נגועים נשלחו למעבדה האנטומולוגית במשרד הבריאות לזיהוי. המידע פורסם לציבור בערוצים השונים, בין השאר באתר העירייה ובקבוצות הוואטסאפ, והנחיות ניתנו למשפצים, קבלנים וגננים פרטיים. בנוסף, ניתנה הדרכה פרטנית למספר תושבים שבבתיהם זוהו נזקים.
אלא שלמרות דברי העירייה כי היא עושה כל שביכולה למיגור התופעה, טוענת תושבת העיר כי פנתה למוקד העירוני 106, לאחר שזיהתה להקת טרמיטים מטפסת על עמוד תאורה בכביש 40, הסמוך לביתה, ולדבריה - זכתה לתגובה מקוממת במיוחד. בעוד בפרסומים קוראת העירייה לציבור לדווח על מוקדים נגועים, תוך התחייבות לשלוח נציגים ממחלקת ההדברה ומהאגף לאיכות הסביבה, במטרה לטפל במפגעים, נאמר למתלוננת כי עליה לטפל בבעיה באופן עצמאי. 
“נדהמתי לשמוע מהמוקדנית שמדובר בבעיה שלי, ושעליי לרסס את המקום. עצרתי נשימה לרגע וזעמתי. העירייה מפרסמת שהיא קוראת לתושבים לדווח על כל מפגע טרמיטים בעיר. לא מדובר בטרמיטים שנמצאים אצלי בחצר, אבל אני רוצה למנוע את התרבותם והגעתם אלינו הביתה. 
“דיווחתי למוקד על מפגע בעמוד תאורה בשטח ציבורי, והמוקד מפנה אותי לטפל בבעיה בעצמי, אז למה כל הפרסומים? מדוע מוצגת באתר קריאה לדיווח? לרגע תהיתי האם זו הדרך לטפל בבעיה - פשוט לקבל פרטים ולהורות לאזרח להיות אחראי על הסביבה שמחוץ לביתו? התאכזבתי מאוד ממה ששמעתי מהמוקדנית, וטוב יעשו בעירייה אם ינחו קודם למבצע את כל הנציגים נותני השירות. אפשר לפרסם בלי הרף, אבל ברגע האמת, כשזה המענה לאזרח, כל הפרסומים נראים כמו בליל של סיפורים”, אמרה התושבת.
גרינברג: "העירייה פועלת בימים אלה בשטחים הציבוריים להדברת הטרמיטים בתכשיר ייעודי שאושר לפני מספר ימים על ידי המשרד להגנת הסביבה, אשר אמון על הטיפול בנושא. חשוב לזכור כי הטרמיט אינו מזיק לבריאות האדם ואינו מעביר מחלות. מדובר בבעל חיים שמדינות מתקדמות בעולם מתמודדות איתו במשך שנים. בכל מקרה, אין צורך להיכנס לפאניקה. נמשיך לנקוט כל פעולה שתידרש בנושא".
מהעירייה נמסר: "העירייה רכשה תכשיר הדברה ייחודי המוטמן בגזעי העצים, במטרה למגר את הטרמיטים כשהם עדיין במקום מושבם, וגורמי המקצוע במשרד להגנת הסביבה, בשיתוף עם העירייה, עורכים מדי ערב סיורים באזורים שונים בעיר, במטרה לאתר קינים חדשים. פנייתה של הגברת למוקד חשובה, וכל פנייה נבדקת לגופה, אך אם מדובר בטרמיט הפורמוסי, ההדברה מטופלת מהשורש ועל ידי הרשות, ככל שהדבר מתקיים במרחב הציבורי. מניסוח התשובה שקיבלה הפונה, ניתן היה לחשוב כי מצופה ממנה לבצע ריסוס במרחב הציבורי, אך לא כך הדבר. נשפר את ניסוח התשובה שנשלחה מהמחלקה ונחדד את הנהלים במידת הצורך".