יותר מ-70 דוחות נרשמו במוצאי שבת האחרונה, במסגרת מבצע אכיפה נרחב ברחבי העיר עם פתיחת חופשת הקיץ. בהמשך להנחיית ראש העירייה רמי גרינברג, להעמיק את האכיפה כנגד מעשי ונדליזם במרחב הציבורי, מטרדי רעש ורכיבה לא בטוחה על אופניים וקורקינטים חשמליים, נערך האגף לביטחון, פיקוח וחירום, בהנהלת יריב סנדלון, עם מחלקות השיטור העירוני, הסיירות, המשל"ט, הקב"טים והפיקוח העירוני, כדי לדאוג לשיפור איכות החיים והסביבה בעיר.

הצוותים התפרסו ברחבי העיר, בין השאר בגינות הציבוריות, במרכזים המסחריים, בשכונות ובמרכז העיר, ואכפו עבירות מתחומים שונים, בדגש על עבירות בטיחות ועבירות הפוגעות באיכות חיי התושבים. במהלך המבצע המשולב נרשמו, בין היתר, חמש דוחות על רכיבה על קורקינט ללא קסדה, 11 דוחות על רכיבה על אופניים ללא קסדה, 10 דוחות על רכיבת אופניים על מדרכה, שלושה דוחות על חניה באדום וכן דוחות על רעש, צריכת אלכוהול בגינה ציבורית ועוד. 

גרינברג: "במוצאי שבת התקיים מבצע ייחודי ויוצא דופן בהיקפו. החופש הגדול התחיל, ואנו רוצים שבני ובנות הנוער יבלו וייהנו, אך יש לעשות זאת בצורה שאינה פוגעת בבטיחותם ובאיכות חיי השכנים. נמשיך להגביר את האכיפה כנגד רוכבים ללא קסדה, ונדליזם, שתיית אלכוהול, רעש בגינות ועוד. 

"חשוב לנו שבני הנוער ישמרו על שלומם וייהנו בחופש מבלי לפגוע באחרים ומבלי להפריע לאחרים. במהלך הקיץ, יש שפע של אירועים ופעילויות בחינם או במחיר סמלי, לצד הטבות והנחות משמעותיות בבתי עסק ומקומות בילוי. יש מגרשי ספורט שיישארו פתוחים עד מאוחר, ובתי נוער הפעילים עד לשעות הלילה. האפשרויות לבילוי במרחבים בטוחים הן רבות. אני ממליץ לכל בני הנוער לבלות את הקיץ באופן בטוח, ומודה לאגף הביטחון, הפיקוח והחירום, על הפעילות המוגברת". 

על פי דוח מבקר המדינה על הרשויות המקומיות, שהתפרסם ביום שני השבוע, 3,089 בני אדם נפגעו בשנים 2020-2019 בתאונות בהן היו מעורבים אופניים וקורקינטים חשמליים, 2,846 מהם היו הרוכבים. מספר ההרוגים מתוצאה מרכיבה על הכלים החשמליים עמד בשנים אלה על 55. 

עם זאת, המבקר מציין כי ביחס ל-66 דוחות בלבד שניתנו בשנים 2014-2013, בשנת 2020 מילאה המשטרה כ-58,000 דוחות לרוכבים על כלים חשמליים, רובם על רכיבה ללא קסדה, ורק עשרות בודדות של דוחות בגין עבירות תנועה, כמו נסיעה באור אדום ונסיעה נגד הכיוון. יצוין, כי רק לפני כשלושה שבועות אושרו בכנסת תקנות חדשות המעניקות סמכויות לפקחים עירוניים לרשום דוחות לרוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים.