׀ אלון חכמון ׀
בתום כ-13 שעות של חקירה, שוחרר ביום שני ראש עירייה באזור המרכז, שנחקר במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח”ה) בלהב 433 במשטרה. ראש העירייה שוחרר בתנאים מגבילים, לרבות הרחקה מבניין העירייה למשך יומיים וערבות עצמית. זאת, לאחר שנחשד לכאורה בעבירות של מתן שוחד, סחיטה באיומים וניצול לרעה של כוח המשרה.
ראש העירייה זומן למתן עדות במשרדי היאח”ה בלוד, והגיע לשם בשעות הבוקר. רק אז נודע לו על דבר חקירתו. הוא השיב לכל שאלות החוקרים, אולם כבר בראשית חקירתו טען כי אין לו קשר למעשים המיוחסים לו. מיד לאחר שהחלה חקירתו, שחרר פרקליטו עו”ד עופר ברטל הודעה, שלפיה ראש העירייה מכחיש את החשדות נגדו וטוען כי אחרים עשו לכאורה שימוש בשמו כדי לאיים על המתלונן, ללא ידיעתו.
"בניגוד לדיסאינפורמציה שפורסמה סביב הפרשה, ראש העירייה לא נלקח לחקירה על ידי המשטרה אלא הוזמן טלפונית והתייצב מיד. הבדיקה בעניינו נולדה בעקבות תלונות של בעלי אינטרס פוליטי ובמהלכה הוא השיב לכל השאלות באופן כנה ואמיתי. ראש העיר דחה את הנסיונות לקשור אותו לפרשה והדגיש כי ככל שנאמרו דברים בשמו על ידי מאן דהוא, הם נאמרו ללא ידיעתו ולא בהסכמתו או בשליחותו. ראש העיר רוכש אמון רב במערכת אכיפת החוק ואנחנו משוכנעים כי הצדק יעשה ויוכח כי בהתנהגותו לא נפל כל דופי. רק תושבי העיר נמצאים לנגד עינו ואליהם הוא ימשיך להתמסר 24/7”, מסר עו״ד ברטל.
יחד עם ראש העירייה עוכבו לחקירה גם שלושה ממקורביו, בגין מעורבותם לכאורה בעבירות של מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים, שימוש לרעה בכוח המשרה, מתן שוחד וקשירת קשר לביצוע פשע.
חקירת המשטרה החלה לפני כשנה, בעקבות תלונה שלפיה ראש העירייה דרש לכאורה את פיטוריהם או הרחקתם של מתנגדיו ובני משפחותיהם מתפקידם, והציב זאת כתנאי להעברת תקציבים למוסדות המעסיקים אותם ומתוקצבים על ידי הרשות. שלושת מקורביו של ראש העירייה חשודים כמי שפעלו בשליחותו, כדי לממש את רצונו וכוונותיו.
גורמים המקורבים למתלונן בפרשה סיפרו: “המתלונן הוא פעיל ציבור ותיק וערכי, שהביע את עמדתו בכל הזדמנות ופעל נטו לטובת הציבור, ללא שום אינטרס אחר. הוא לא חיפש תפקיד או משרה, אלא נלחם לטובת התושבים בשכונה שבה הוא מתגורר. 
“בין היתר, הוא נחשף לעימותים מול ראש העירייה בקבוצות הוואטסאפ, עד שסולק מהן על ידי ראש העירייה ואנשיו. בשלב מסוים נאלצה אשתו לעזוב את העבודה, לאחר שאיימו עליו כי אם לא יחדל מלמתוח ביקורת על ראש העירייה, תופסק העברת התמיכה לעמותה שבה עבדה, והיא נאלצה להתפטר. 
“מיד לאחר מכן, הועברה התמיכה - מה שהוביל להגשת התלונה במשטרה. הוא אמר לנו חד-משמעית, שאם יירדו לפסים אישיים ויפגעו בפרנסה של אשתו ושל הוריה, שהם בעלי עסק בעיר שעבד עם העירייה במשך עשרות שנים, הוא לא יוותר. לדבריהם, המעורבים בפרשה פנו אליו בניסיון להניא אותו להפסיק את הפעילות נגד ראש העירייה, אך הוא דחה את הפנייה שלהם”.
יצוין כי עם פרסום דבר מעצרו, עברה הידיעה כאש בשדה קוצים בקבוצות הוואטסאפ בעיר וברשתות החברתיות. לצד פוסטים בודדים המבקרים את אופן התנהלותו של ראש העירייה, רבים הביעו בו תמיכה, בירכו וחיזקו אותו, ולפחות על פי הרשת, נראה כי הוא זוכה לאהדה רבה בקרב הציבור.