סערה ואכזבה ברשות החנייה. עובדי הרשות, שלא ניגשו למכרזים כפי שדרשה העירייה, קיבלו השבוע מכתב זימון לשימוע, שאמור להתקיים היום, שלב אחד לפני פיטוריהם, אחרי עשרות שנות עבודה במערכת העירונית, באמצעות החברה לפיתוח פתח תקווה.

איריס לוזון, שעובדת במערכת מזה כ-30 שנה, מאז 1992, לא מתכוונת להילחם. "אם ככה ראש העירייה רמי גרינברג בוחר לסכם שלושה עשורים שלי במערכת, במסירות אין סופית ובעבודה קשה, אז שיבושם לו. אני לא מתכוונת להיאבק על משכורת מבישה של 6,000 שקל בחודש. הנזק יהיה של העירייה ושלו. נתתי את כולי למערכת, בשקט ובעבודה קשה, וכמוני עוד עובדות, עד ההחלטה להעביר אותנו לידי הרשות המקומית ולמחוק את ההיסטוריה שלנו, הזכויות שלנו והוותק. 

"מציעים לנו להתמודד במכרז, ודורשים מאיתנו 12 שנות לימוד או בגרות. סיימתי את לימודיי בתיכון רמז בבני ברק. מאז עברו כמה עשורים ובית הספר נסגר. ניסיתי להשיג את האישור על תעודת בגרות ממשרד החינוך, אבל לא הצלחתי. ראש העירייה אמר בהתחלה, שאפשר להגיש תצהיר, עכשיו החליטו שלא. 

"אני לא במקום של מאבקים. הנזק יהיה של המערכת. להכניס עובדות חדשות ולהטמיע את המערכת לוקח המון זמן. עשרות אלפי דוחות יתיישנו, והנזק הכספי יהיה עצום, אבל זו כבר תהיה הבעיה של מישהו אחר. אני לא כועסת, אני מאוכזבת. אמצא מקום עבודה בחוץ, אני לא מודאגת".

ראש העירייה רמי גרינברג התייחס לטענות: "אנחנו נאשר כל רכיב בשכר שמשרד הפנים יאשר, כמו גם קליטת עובדים מרשות החנייה, בהתאם להנחיות משרד הפנים. לנוכח הטענות, אבדוק שוב את הפרטים, ואם יימצא פתרון אלטרנטיבי, אשמח לקלוט את העובדים באופן שלא יפגע בכבודם, כי זו לא המטרה שלנו. בסך הכול, פעלנו לחסוך עמלה שמקבלת החברה לפיתוח מהעירייה, ללא שום צורך סביר".