דרמה בבית משפט השלום בפתח תקווה. בדיון שהתקיים בעניין הארכת מעצרה בשנית של המטפלת מהפיליפינים, החשודה בהתעללות בקשישה חביבה משיח בת ה-72, תושבת העיר, התמוטטה אחת מבנותיה. זאת, לאחר שהוצג סרטון נוסף, ובו נראית המטפלת כשהיא מקפלת את זרועה של אימה בחוזקה. 

משמר בית המשפט וצוות מד"א פינו את הנוכחים מאולם המשפט, על מנת לאפשר את הטיפול בבת. אחת מבנותיה, רחל בנאי, סיפרה: "אחותי, שסובלת מלחץ דם גבוה, התמוטטה בדיון בגלל מה שראינו. זו אכזריות. המטפלת, שנתנו בה אמון, רמסה את כבודה של אמא, וניצלה לרעה את היותה חסרת ישע, סיעודית ומוגבלת. היא התאכזרה אליה, למרות שעשינו עבורה את הכול. היא קיבלה מאיתנו יחס של בת משפחה, ודקרה אותנו עם סכין בגב. על כך אין סליחה. היא חייבת לשבת מאחורי סורג ובריח. זה רוע לשמו, שצריך לשלם עליו את המחיר".

עם תום ההפסקה, צפוי בית המשפט להמשיך בדיון. המשטרה מבקשת להאריך את מעצרה של העובדת, על מנת להמשיך את הצפייה בסרטונים, החושפים את מה שנראה כהתעללות שיטתית בקשישה, על ידי מי שאמורה הייתה לשמור על ביטחונה.

העובדה הזרה, פיליפינית בת 32, נעצרה ביום שני, בחשד לתקיפה והתעללות בקשישה חסרת ישע בה היא מטפלת בארבע השנים האחרונות. ביום שלישי היא הובאה לבית משפט השלום בעיר, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרה. את התלונה הגישו ילדיה של הקשישה, שנחשפו לסרטונים באקראי.

הקשישה, שעקב אירוע מוחי, הפכה לסיעודית, הייתה תחת השגחת המטפלת. לדברי בנאי, ביתה של הקשישה: "האירוע הזה מדיר שינה מעיניי, מאז שנחשפתי לזוועה. נתנו את הנשמה למטפלת הזו. אני ואחיי לא נתנו לה להרים שקית, כדי שתשקיע את כל מרצה בטיפול באמא. אבי נפטר לפני כמה שנים, ובעקבות המקרה, אמא עברה אירוע מוחי קשה והפכה לסיעודית. כל כך האמנו במטפלת, היה חשוב לנו שתטפל באמא בכפפות של משי. רכשנו לה מתנות, לקחנו אותה איתנו לבתי קפה, רק שתהיה לה הרגשה טובה".

לדברי בנאי, "העובדת בדתה סיפור הזוי, לפיו נפלה קורבן לאלימות על ידי בן זוגה, שלטענתה תקף ואנס אותה אצל אמי בבית, ואמרה שהיא רוצה שנסתכל במצלמות, שיוכיחו את טענותיה. בינה לבין בן זוגה יש חילופי תביעות. כשאחי התבונן במצלמות, נחשפנו לסיוט של החיים שלנו. אמא שלי, שלא יכולה להגיב, ספגה ממנה סטירה. במקרה אחר, המטפלת עומדת בגבה למצלמה ומטיחה את אמי על קרש המיטה.

"כשניסינו לברר עם אמא מה קרה, היא אמרה שהיא מפחדת מהמטפלת ושהיא מרביצה לה. פרצנו בבכי. מבחינתי, זו אכזריות קשה לתיאור. אנחנו לא מצליחים לעכל. מיד פנינו למשטרה, והשוטרים ביצעו את מעצרה של המטפלת. אנחנו מקווים שימצו אותה את מלוא חומרת הדין, שתשלם על כל מה שעשתה לאמא שלי ולנו, לאחר שנתנו לה לחיות בחממה שלנו".