אגף גנים ונוף במינהל שיפור פני העיר (שפ”ע) בעירייה החל לבצע סקר עצים מקיף, במטרה לאסוף ולרכז מידע על כל העצים הגדלים בשטחים ציבוריים ובמוסדות חינוך בעיר, ולאתר מפגעים פוטנציאליים מבעוד מועד.
כבר שנים אנחנו עדים למקרים של קריסת עצים במזג אוויר סוער וגם סתם בימים שבשגרה, ולנזקים עצומים שנגרמים עקב כך. בד בבד, עולות טענות על הזנחה והפקרות בתחום, שיש בהן כדי לסכן חיים באופן ממשי, וזאת בהיעדר מידע עדכני ונתונים על העצים ברחבי העיר. הסקר מבוצע בשלב זה בשכונת הדר המושבות, ובהמשך יגיע לאזורים נוספים בעיר. 
בימים אלו סוקרים מספר צוותים של אגרונומים ומומחים לעצים את מצבו הבריאותי של כל עץ, על פי פרמטרים שנקבעו על ידי ישראל דרורי, מנהל אגף גנים ונוף, ואנשי המקצוע. במסגרת התהליך, כל עץ ימוספר ויקבל תווית ברקוד, שתכיל את כל המידע הרלוונטי על העץ. הסקר משתמש בטכנולוגיית GIS לשמירת הנתונים בשכבות מידע גיאוגרפיות, ואוסף את נתוני העץ, כגון: קוטר, מצב בריאותי ומידע רלוונטי על הטיפולים שבוצעו בעץ ובסביבתו הקרובה.  
בעירייה מבהירים כי הנתונים יועלו למערכת העירוניות באתר העירייה, ויסייעו למנהלים ולמתכננים בעירייה לקבל החלטות מקצועיות על סמך נתונים מדויקים, ולנהל את מערך העצים העירוני בצורה מיטבית.
ראש העירייה רמי גרינברג: “סקר העצים הוא מהלך חשוב, שמטרתו איסוף מידע על העצים, וכמובן - מניעת פגיעה בחיי אדם ורכוש. הסקר חיוני, במיוחד בעיר ותיקה כמו פתח תקווה, שבה נטועים עצים בני עשרות שנים. אנו עושים כל מאמץ לטפל בהם, לשמור על בריאותם ועל ביטחון הציבור. המידע שייאסף במהלך הסקר, חשוב גם לקהילה ולקידום איכות הסביבה. נמשיך להשקיע מיליוני שקלים בנטיעות, טיפול, גיזום ותחזוקת עצים. הסקר והמידע שייאגר בו יצעידו את העיר לשנים הבאות בבטחה ובמקצועיות”.