אחרי שבועיים של מחאה בעקבות המחסור החמור בגננות משלימות במסגרות החינוך המיוחד, מסתמן פתרון להארכת יום הלימודים בגנים התקשורתיים. בתום מאמצים רבים קיבלה עיריית פתח תקווה אישור עקרוני מהרגולטור לתמרץ סייעות שיסכימו להחליף את הגננות שמשרד החינוך לא הצליח לגייס. השאלות שעולות: מדוע הפתרון לא הושג לפני פתיחת השנה? ואיך קרה שפתאום לכסף כן יש מחיר?
כזכור, משרד החינוך החליט לקצץ את יום הלימודים בגני התקשורת בשל המחסור בגננות, כך שיום הלימודים הסתיים בשעה 15:10 במקום בשעה 16:45 - החלטה שעוררה את זעמם של הורי הילדים.
בעקבות ההחלטה האומללה כלל גורמי הרשות הרלוונטיים, ובראשם ראש העירייה רמי גרינברג, סגן ראש העירייה וראש מינהל החינוך סרחיו גולצמן ואגף משאבי אנוש והחינוך המיוחד בניהולה של סבטלנה אודוביקוב, פעלו מול משרדי הממשלה והגופים מחוץ לרשות הרלוונטיים כדי לקדם פתרון שיבטיח יום לימודים מלא במסגרות אלה. 
בעירייה מציינים כי בנסיבות האמורות  מנסה הרשות בכל האמצעים העומדים לרשותה, לרבות הפניית תקציבים בהיקפים משמעותיים, להיכנס לנעלי משרד החינוך ולקדם פתרון מהיר.
עוד מציינים כי במסגרת הפעילות בנושא, עלה הצורך לגייס סייעות בשכר אטרקטיבי, כדי שיסכימו למלא את מקומון של הגננות החסרות. לאור כך, לאחר משא ומתן בין גורמי הרשות לגורמים האמונים על אישור הנושא, הציגה הרשות תוכנית סדורה שתהווה פתרון ראוי. בהתחלה הגורמים הארציים לא אישרו, ולכן לא ניתן היה לגייס כוח אדם, וכעת, לאחר בחינה של פתרונות נוספים והבנת גודל הבעיה, החליטו לאשר. שכר הסייעות ישולם מתקציב הרשות עם שיפוי חלקי ממשרד החינוך.
על כן, העירייה תפנה לסייעות שוב, והפעם עם ההצעה החדשה. עכשיו כולם מחזיקים אצבעות שהן יסכימו למלא את מקומן של הגננות החסרות, ובכך תלמידי גני התקשורת יזכו ליום לימודים מלא. במקביל, העירייה תמשיך לדרוש ממשרד החינוך למצוא פתרון על ידי גיוס גננות.
נציין שחודש לפני פתיחת שנה הלימודים העירייה קיבלה רשימות של תלמידים שעברו ועדות השמה של משרד החינוך, ומהן עלה שהעירייה נדרשת להעמיד עוד שישה גני תקשורת חדשים. העירייה עשתה ככל יכולתה, ובהשקעה של מיליוני שקלים העמידה את הגנים, כולל גיוס של סייעות. בכך למעשה העירייה עמדה בכל הנדרש מבחינתה, אך כאמור החוסר בגננות אילץ את משרד החינוך לקצר את יום הלימודים.
ראש העירייה רמי גרינברג: “כפי שהבטחתי, עם החלטת משרד החינוך לקצץ את יום הלימודים בגני התקשורת, העירייה הופכת כל אבן כדי למצוא פתרון מהיר לטובת התלמידים והוריהם. לאחר מאמצים רבים הצלחנו לגייס את הגופים האמונים ברמה הארצית על הנושא ולהביא פתרון אשר יבטיח את קיום המסגרות עד לשעה 16:45. אני קורא למשרד החינוך לא להסתפק בפתרון שאנחנו מקדמים ולפעול במקביל לגיוס גננות, אשר ייתנו מענה חינוכי אמיתי לתלמידים. ועל אחת כמה וכמה לקראת העתיד. כידוע, היקף החינוך המיוחד עולה, והמדינה צריכה להיערך מבחינת גיוס כוח אדם מקצועי”.