תושבי נווה גן יכולים כבר לאוורר ארנקים, כי אחרי שסיימו את שלב התכנון, בעירייה ובחברה לפיתוח עברו לשלב הבא בהקמת המרכז המסחרי בשכונה. בימים אלה יצא מכרז לבחירת העסקים שיפעלו במרכז המסחרי, שיוקם על שטח ציבורי בשכונת נווה גן. המכרז פונה אל בעלי עסקים וחברות גדולות מתחומי מזון ומסחר מגוונים. את המיזם הייחודי, “קהילון נווה גן”, תקים ותבנה החברה לפיתוח פתח תקווה, והוא יכלול שישה שטחי מסחר למגוון שימושים מתוך תמהיל שנקבע יחד עם תושבי השכונה. 
כפי שמצוין במכרז, בקומת המסחר קיימים סוגים שונים של שטחים לתחומי מסחר שונים, שיכללו: מינימרקט, חנות פארם, חנות טבע, מספרה, ציוד משרדי, צעצועים, סלולר, כלי בית, בית קפה, בייקרי, פיצה, גלידה, מעדנייה, קצבייה ועוד. יודגש כי המכרז מיועד לרשתות בעלות ניסיון מוכח בהפעלת העסק הרלוונטי לשטח המסחרי. ניתן לעיין במכרז ולרכוש אותו כמפורט באתר החברה לפיתוח פתח תקווה.
חשוב להבהיר כי המרכז המסחרי החדש המתוכנן יכלול מבנה בן שתי קומות בשטח שישתרע על פני כ-1,260 מ”ר, כאשר קומת הקרקע תיבנה למסחר והקומה הראשונה מעליה לשימושים ציבוריים, כמו גן ילדים או מוסד ציבורי אחר.
על פי התכנון, בנייתו עתידה להסתיים בעוד כ-15 חודשים, כאשר עבודות הבנייה וההקמה כבר בעיצומן. קהילון נווה גן הוא הפיילוט של הקהילונים בישראל.
כזכור, החברה לפיתוח פתח תקווה פיתחה מודל יזמי יייחודי להקמת מרכזים מסחריים על שטחים עירוניים. במסגרת המודל, החברה לפיתוח פתח תקווה בונה, מנהלת ומתפעלת את המבנה למספר שנים, והרווח מהפרויקט יישאר לשימוש לצרכים ציבוריים ולא יופנה ליזמים פרטיים. 
ראש העירייה רמי גרינברג: “פתח תקווה היא היום מודל לחיקוי לרשויות אחרות ברחבי הארץ. המהלך הייחודי שאנחנו מקדמים יפנה את הרווחים מהפעילות של המרכז המסחרי לטובת שימושים ציבוריים, ובמקביל יאפשר לתושבים ליהנות מהיצע של שירותים התואמים את צרכיהם. אנחנו קשובים לתושבים ופועלים יחד איתם כדי שיקבלו את המיטב בסביבת המגורים שלהם”.
לירון גולדנברג, מנכ”ל החברה לפיתוח פתח תקווה: “פתח תקווה ממשיכה בתנופת העשייה ומוסיפה להיות חלוצה בתחומי יזמות שונים”.