בעוד רבים מאיתנו נשב סביב שולחן החג חגיגיים ומהודרים, חשוב לזכור כי כ-5% מכלל בתי האב בפתח תקווה מוכרים בשירותי הרווחה כמשפחות נזקקות הנדרשות לסיוע כלכלי. כך עולה מנתונים המופיעים ברישומי אגף הרווחה בעירייה.
מדובר בכ-3,000 משפחות המוכרות ברווחה ובעוד מאות משפחות שבנסיבות מובנות מעדיפות שלא להירשם בשירותי הרווחה, ולהיאבק על זכות הקיום שלהן בכל דרך אפשרית אחרת, כשלעתים הן זוכות לחסדיהן של עמותות חיצוניות.
כך קורה שעמותת חסד ומשגב (חו”מ) חתומה גם היא על חלוקה של 1,000 סלי מזון, ומתוכם כ-850 לתושבי פתח תקווה. גם עמותת נא”ה, שעוסקת בחלוקת סלי מזון מדי סוף שבוע, עומדת מאחורי חלוקת מאות סלי מזון למשפחות נתמכות, וזאת כדי שאותן משפחות יוכלו לשבת סביב שולחן החג ולדאוג למזון הבסיסי עבורן.
בעירייה מבהירים כי עבור 3,000 המשפחות המוכרות ברווחה העירייה רכשה סלי מזון, לצד סיוע שניתן גם על ידי עמותות. אגף הרווחה בעירייה פועל למען המשפחות גם בשגרה, בכל היבט שנדרש, וניתן סיוע שוטף.
יצוין כי בשונה מבעבר, העירייה לא מסתמכת רק על עמותות חיצוניות, ורוכשת אלפי סלי מזון מתקציב הרשות. כמו כן, מערך החלוקה הוא עירוני ועובדי עירייה מבצעים את החלוקה עצמה, לצד הפעילות השוטפת בבית המתנדב. במקביל, העירייה תומכת בעמותות שונות על פי הקריטריונים, אשר מחלקות סלי מזון בעיקר לצורך תגבור.