הבחירות לרשויות המקומיות צפויות להתקיים בעוד כשנה, בנובמבר 2023, אבל נראה שחגיגת ההקפות אתמול (שני) מסמנת את הכיוון אליו הולכת המערכת המוניציפלית העירונית. 

את אירועי חודש תשרי, חתם ראש העירייה רמי גרינברג באירועי הקפות שניות שנערכו ברחבי העיר, בין השאר במגרש הספורט של בית הספר עמיטל שבשכונת הדר גנים, באולפנת רעות שבשכונת כפר אברהם, ברחבת הקונסרבטוריון הישן בשכונת נווה גן, במגרש בית הספר אורבך בכפר גנים, ועם בני הקהילה האתיופית בבית הכנסת "ושבו בנים" ברחוב אסתר המלכה ובבית הכנסת אוהל דן ברחוב הנרייטה סולד.

גרינברג בירך את החוגגים ואמר: "משמח לראות את אלפי החוגגים באירועים השונים לכבודה של התורה. האחדות של העם בסוכות, השמחה באירועי בית השואבה, והחיבור לתורה בחג שמחת תורה - אלה שורשי עם ישראל. מסורת ההקפות השניות ממחישה את הצורך באחדות, לא רק בחגים, אלא במיוחד בזמני שגרה. מאחל לכולנו שנמשיך לדבוק באחדות, ונדע שמחות בכל השנה".

נראה שכשגרינברג דיבר על האחדות, הוא כיוון גם לאוזני חבריו בקואליציה. אחרי שנים של נתק בין סיעת ש"ס לרב יגאל רוזן, ראש ישיבת אור ישראל והאיש המחליט ביהדות התורה, וכמובן אחרי שסוכל האיחוד בין סיעות ש"ס, הבית היהודי ויהדות התורה, עם הצטרפותה של ש"ס לקואליציה, נראה שחגיגות שמחת תורה הובילו לאיחוד, גם אם ראשוני, עם גורמים בעלי השפעה בש"ס. בעוד ההמונים חוגגים בקהילות שלהם, הגיע אליהו ברוכי לבית הכנסת של האחים ספרא, לפגישה עם איש העסקים והתקשורת אייל משיח, אחד הגורמים המשפיעים בש"ס, והתכבד שם בחגיגת ההקפות.

אבל המהפך המשמעותי התרחש כשמשיח הגיע לחגיגת ההקפות באור ישראל, שם נפגש עם הרב רוזן וזכה לברכתו קבל עם ועדה. לחגיגה הגיעו גם יו"ר הבית היהודי איציק דעי, יו"ר המועצה הדתית ראובן יוספוב ומזכ"ל המועצה הדתית עופר אברהם. זה לא סוד שביהדות התורה ובדגל התורה דורשים את יציאתה המיידית של ש"ס מהקואליציה, כתנאי לאיחוד הגוש החרדי-דתי בעיר, לקראת הבחירות הבאות. כדי שמהלך כזה יקרום עור וגידים, נקרא משיח למרכז הבמה. משיח, מהמקורבים לאריה דרעי, היה זה שהוביל את האיחוד בין גרינברג לש"ס, יחד עם ח"כ אוריאל בוסו ומ"מ ראש העירייה אליהו גינת. חבירתם לח"כ רון כץ ולסיעת יש עתיד, סייעה להביא לניצחון הסוחף של גרינברג בבחירות.

לכן, פירוק החבילה, עלול להוביל לאופוזיציה רחבה, שמשמעותה פגיעה אנושה בקואליציה הנוכחית ובתפקודו של ראש העירייה. אם מהלך שכזה יתחולל, וש"ס תסכים לפרוש מהקואליציה לטובת איחוד דתי-חרדי, גרינברג יתקשה להעביר את תקציב העירייה לשנת 2023. בשנת בחירות, וכשמעל ראשו עננת חקירות המשטרה, מהלך כזה יכול להיות הרה אסון עבור גרינברג.