בעירייה ובמשרד החינוך מנהלים בימים אלה בדיקה מעמיקה, בעקבות תלונות שהעבירו הורים לילדים בגן עירוני בעיר, מהן עולה כי גננת משלימה (ללא גן קבוע) מתנהגת לילדות הגן בצורה אלימה, מפעילה כלפיהן כוח בלתי סביר, צובטת אותן באיבר מינן כענישה, ועל פי הנטען, לפחות במקרה אחד נקשרה אחת הילדות בידיה ונשלחה לשהות לבדה בחצר.

במכתב שנשלח לראש העירייה רמי גרינברג, לסגנו וראש מנהל החינוך סרחיו גולצמן, למנהל מנהל החינוך רמי הופנברג ולמנהלת האגף לגני הילדים ד"ר מיכל אונגר, טוענת אחת האימהות, כי בתה נפלה קורבן למעשי אלימות קשים מצד הגננת, ומבירור שערכה עולה, כי לאותה גננת משלימה יש כביכול רקורד של אירועים קודמים משנים עברו ומגנים אחרים.

לדברי ההורים, טענות הילדים מועלות אך ורק באותם ימים, שבהם שוהה בגן אותה גננת מחליפה, וכי ברוב ימות השבוע הגן פועל ללא דופי. "אם בתי לא מתנהגת יפה, היא מקבלת עונש לצאת החוצה לבדה, דבר שאסור שייקרה. בתי סיפרה לי, שאדם גדול הגיע כשהיא הייתה בעונש, וקשר לה את הידיים. איך מענישים ככה ילדה ומשאירים אותה בחוץ ללא השגחה"?, שואלת אם לילדה בגן. אם נוספת: "כשילדה לא נשמעת לגננת, היא מושיבה אותה בכוח. לא פעם צבטה את הילדה באיבר מינה, ועוד ילדה סיפרה לאימה על כך. הילדה חזרה להרטיב ולעשות את צרכיה בתחתונים".

לדברי ההורים, "חייבים לטפל בעניין זה במהירות האפשרית, ללא דיחוי, אחרת ילדי הגן לא יופיעו בימים שהמחליפה נמצאת. הרבה הורים כותבים ומספרים בווטסאפ על המחדלים בגן, ואי אפשר לעבור על זה לסדר היום".

מהעירייה נמסר: "במסגרת כלל הפעולות שהעירייה מקדמת כדי להבטיח את שלומם של הילדים, אנשי צוות מטעם הרשות, יחד עם צוותים של משרד החינוך, עורכים בקרה שוטפת בגני הילדים ובמסגרות הצהרון, ובודקים כל חשד שעולה. הנושא נמצא ברמת חשיבות גבוהה ביותר, ועל כן - כל תלונה נבדקת לעומקה. גורמי הרשות והמפקחת מטעם משרד החינוך, האמון על הגננת המחליפה, עורכים בירור מעמיק לבדיקת הטענות, ולאחריו יתקבלו החלטות בהתאם. במסגרת הבירור זומנו גם שאר אנשי הצוות."

בתוך כך, במקרה שנחשף כאן לראשונה, טוענים הורים באחד הצהרונים של חב"ד בפתח תקווה, כי יש בידם הקלטות, המוכיחות כי סייעת בצהרון מאבדת את שלוותה ומתפרצת בזעם כלפי ילדים בצהרון, באופן בוטה ומשפיל. "אתה רוצה לשתוק ולא לחזור אחריי? פשוט חוצפן. אתמול לא היית פה והיה שקט, היה כיף", רוטנת הסייעת כלפי אחד הילדים. "תקשיב ותקשיב לי טוב חוצפן, אתה לא תגיד לי מה לעשות", היא נשמעת בהקלטה שבידי ההורים.

בעקבות האירוע החמור, שתועד במכשיר הטלפון הנייד שבו אחז הילד, פנו הוריו בדרישה להוציא את הסייעת מהצהרון, כדי להימנע מפנייה למשטרה על פגיעה מילולית בבנם. לטענתם, בהנהלת הרשת ובעירייה טענו, כי מדובר באירוע חריג ובמעידה חד-פעמית, אולם הם לא מוכנים להשלים עם התנהגות בוטה שכזו ודורשים  לסיים את עבודתה של הסייעת באותו מעון. עוד מציינים ההורים, כי בהנהלת חב"ד טענו בפניהם, כי העבירו את הסייעת מתפקידה, "אבל אז התברר שסייעת אחרת בחרה לעזוב את אותה צהרונית מיד אחרי האירוע", טוענים ההורים.

מדוברות העירייה נמסר: "כלל גורמי הרשות הרלוונטיים מעורבים בנושא ועורכים בירור עם מפעילת הצהרון. מהדיווח שנשלח מהנהלת הצהרון עולה, כי חלק מההורים נמצאים בקשר שוטף איתם, וכי המקרה המדובר הוא יוצא דופן. כמו כן, הנהלת הצהרון הודיעה, כי הוחלט להוציא את הסייעת מהצהרון ולערוך שיחת משמעת לכלל הצוות. חשוב לציין, כי הרקע אינו ברור וקיים קושי להבין את התמונה המלאה מההקלטות, ולכן מתקיים בירור מעמיק בנושא. גורמי הרשות ימשיכו לבדוק את המקרה וככל שתידרש התערבות נוספת – הם לא יהססו מלעשות זאת".