אחרי שנים של מאבקים, נראה שמשהו עומד להשתנות בתוכניות של כביש 40. מסמך של החוקר אדיב נקאש, מטעם מנהל התכנון במועצה הארצית לתכנון ובנייה, המתייחס לתוכנית הכביש, מפיח תקווה בקרב התושבים. בתום שמיעת ההערות והשגות, שהגישו תושבי שכונות הדר גנים ושעריה, כתב נקאש: "אני שוקל להמליץ על קבלת חלק מטענות המשיגים ועל ביצוע מספר שינויים בתוכנית".

נקאש מתייחס לצומת יעקב חזן, שאמור לטעמו להישאר במתכונתו הנוכחית, נגיש לכל כיווני הנסיעה, על גבי גשר: "צומת חזן יתוכנן בגישור, מעל שיקוע כביש 40, כצומת מלא, שיתחבר למערכת העירונית הקיימת". לפיכך, שכונת שעריה תתחבר לשכונת הדר גנים באמצעות כביש שיוביל מרחוב רות לרחוב מנחם בגין. לדבריו, יש "לחבר את רחוב רות לדרך מנחם בגין, באמצעות גישור מעל כביש 40 המשוקע, לסמן דרך מוצעת ברוחב 18 מטר ממזרח לכביש 40 המשוקע, להרחיב את הקו הכחול של התוכנית לכיוון צפון ולגרוע ממנה את יתרת תא 231".

עוד ממליץ החוקר, לשמור גם על היציאה מצומת שעריה לכיוון דרום, תוך תכנון מחלפון "בהתחברות דרומה בלבד, בצומת שעריה הקיים, באמצעות רמפות בכניסה וביציאה, כמפורט להלן: לצמצם את רוחב כביש 40 החדש (המשוקע), על ידי ביטול שני נתיבי נסיעה מתוך חמשת הנתיבים המתוכננים בכיוון דרום, במקטע שבין מחלף 4713 (סירקין) ומחלפון רחוב הושע. בנוסף, הרחבת הקו הכחול של התוכנית מערבה, עד להתחברות עם דרך מאושרת בתוואי רחוב הושע".

החוקר שבחן את טענות התושבים ואת עמדת העירייה, שהצטרפה מאוחר יותר להשגות התושבים, מציע לשלב את נחל מזור בתוכנית בשתי חלופות שהוא מעלה, וכן להוסיף קו ביוב של איגודן במקביל, מצד מזרח לכביש 40 המתוכנן, עד להתחברות לקו הקיים, צפונית ליציאה מהמנהרה המתוכננת.

התושבים שקיבלו את הבשורה, הגיבו בסיפוק, אם כי בחשדנות מסוימת עד לקבלת ההחלטה הסופית. "על  פניו, זה נראה כהישג משמעותי לתושבי הדר גנים, שעריה, ושכונות מזרח העיר. השכונות יישארו מחוברות לכביש 40", אומר נציג התושבים ירון קדושים. לדבריו," קיבלנו כעת את תשובות החוקר של המדינה, שביצע שינוי אדיר ומשמעותי בתוכניות כביש 40, ואנחנו כעת לומדים את ההחלטה ואת השינויים לעומקם.

קדושים הוסיף: "מדובר בהישג משמעותי מאוד של התושבים מול מערכות תיכנון אדירות. דוד מול גוליית. התושבים מול עירייה, שתכננה והסתירה ועשתה הכול לשבור את המאבק הצודק הזה ולא הגישה כלל התנגדות לסגירת הצמתים. התיכנון המקורי כולו בוצע בשיתוף העירייה ובהסכמתה המלאה".