מרדף אחר גנבי רכב ורכוש, שהחל בקריית מלאכי, חלף על פני יבנה והגיע עד סמוך לפתח תקווה, הסתיים ביום חמישי בלילה בירי שביצע שוטר לעבר שני חשודים, שעה שחש סכנה לחייו. מהירי נפצע אחד מהם, חשוד נוסף נעצר ואילו השלישי נמלט.

אלא שהדרמה נמשכה גם במוצאי שבת. בעוד ששוטרי מרחב שפלה החליטו שלא לפנות לבית המשפט ביום שישי, בהיעדרו של החשוד הפצוע, שאושפז בבית החולים בילינסון לשם פונה, החליט בית המשפט במוצאי שבת לשחררו ללא תנאים מגבילים, בטענה שאין סמכות לדון בעניינו אחרי שחלפו 28 ממעצרו. כיוון שהחשוד נותר באשפוז במצב קשה, המשטרה הזדרזה להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי, והחשוד נותר במעצר.

האירוע החל, כאמור, ביום חמישי בשעת ערב מאוחרת, כשבלשי משטרה מתחנת קריית מלאכי ניהלו מעקב אחר חוליית גנבי רכב ורכוש. החשודים הצליחו להימלט ולהגיע ליבנה, שם ניסו לבצע פריצה. בלשי תחנת יבנה, שהבחינו בשלושה, ניסו עצור אותם תוך כדי מרדף, כשבדרך פרצו חברי החוליה מחסום משטרתי והגיעו עד לכביש 40, בין צומת מגשימים לצומת נחלים, שם ניגחו ניידת סמויה שחסמה את דרכם.

למרדף הצטרפו גם שוטרי הסיור של תחנת פתח תקווה, שביצעו חסימות של הדרך והשתתפו בסריקות אחר החשוד שהצליח להימלט. אחד החשודים, תושב קלקיליה בשנות ה-40 לחייו נעצר במקום. חברו, גם הוא תושב קלקיליה, תקף שוטר ובתגובה נורה. החשוד השלישי ניצל את המהומה, רץ לעבר השטח המיוער, תוך שהוא חוצה את הכביש הסואן ונמלט לתוך החשיכה. עשרות שוטרים, בלשים ומתנדבים פתחו בסריקות באזור, אולם החשוד לא אותר.

צוותי מד"א שהוזעקו למקום פינו את הפצוע לבית החולים בילינסון, לאחר שקיבל טיפול רפואי ראשוני במקום, על ידי מתנדבי איחוד הצלה וצוות של מד"א. האירוע דווח למח"ש והוא נמצא כעת בחקירה, בניסיון לאתר גם את החשוד השלישי, שהצליח להימלט.