בטקס מרשים שהתקיים בהיכל התרבות העירוני, זכו 23 תושבי פתח תקווה באות יקיר העיר לשנת 2022. הזוכים, כולם בני 70 ומעלה, נבחרו בזכות העשייה הייחודית ותרומתם המשמעותית בתחומי המדע והטכנולוגיה, החינוך, התרבות והספורט, וכן בזכות עשייה ציבורית למען הקהילה והחברה.

בטקס הוקרנו סרטונים אודות פעילותם של הנבחרים: איתן בן דוד, חוה אבי-רם, שלמה לוצקי, הרב אהרון לפידות, ד"ר מרים גז אביגיל, אלי אלון, חיים גרוזביין, נטע פירטינסברג, הרב יהודה שמיר, מירה גפן, אשר פרוספר שטרית, זלמן חיימוב, חיים מייטליס, רוברט אולינסקי, גבריאל עסיס, יעקב טלקר, אברהם סלה, אורנה יסקין, מלמד דוד, שמואל זלצר, אסתר טסה, יפה גלילי ואופירה גלוסקא.

את הטקס שהתקיים במעמד ראש העירייה רמי גרינברג, הפיקו מנהלת הוועדה לבחירת יקיר העיר שלומית אדלשטיין ויו"ר עמותת יקירי העיר נחמה אפטר, על ההנחיה הופקד דן כנר ועל חלק האומנותי, באופן קצת תמוה, הראפר קובי (סבלימנל) שמעוני. את האירוע חתמה בשירת התקווה תלמידת הקונסרבטוריון העירוני מישל חיונידי.

בטקס ציין גרינברג: "מרגש להכיר את פועלם של 23 הנבחרות והנבחרים, המצטרפים לנבחרת מצומצמת ואיכותית של יקירי העיר פתח תקווה. 23 יקירי ויקירות העיר שנבחרו, הם דוגמה למרקם הייחודי שלה, והם מציגים בגיוונם האישי ובקשת הרחבה של תחומי עיסוקם, את עושרה האנושי של פתח תקווה. כולם נבחרו בזכות עשייה ייחודית ופורצת דרך, ולכולם יש רוח התנדבות, נתינה אין קץ ורצון לתרום ולפעול למען הקהילה והחברה. 

"מעיון בסיפור חייו של כל אחד ואחת מ-23 הנבחרים, אני נוכח, כי סיפור חייהם שלהם אינו פשוט כלל ועיקר, ואף על פי כן ולמרות זאת, הצליח כל אחד ואחת מהם למצוא את הכוחות, הרצון והזמן לסייע לאחרים, ולעשות לא רק לביתו שלו, אלא גם לקהילה ולחברה כולה".