שבוע הבטיחות בדרכים, במערכת החינוך של פתח תקווה מתאפיין השנה במגוון פעילויות של החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, בהמשך לפעילויות המתקיימות לאורך כל השנה, שמטרתן חידוד הכללים לבטיחות בדרכים, הן כהולכי רגל והן כרוכבים על דו-גלגלי.

במערכת החינוך הבלתי פורמלית נפתח שבוע הבטיחות בדרכים במרוץ ניווט לזהירות בדרכים (זה"ב), בשיתוף אגף חברה נוער וצעירים, שבו השתתפו כל מרכזי הנוער בעיר, שהוזנקו מכיכר המייסדים ועברו במספר תחנות, שבהן סימולטורים המדמים נהיגה ברכב ובאופניים חשמליים, נהיגה אחרי צריכת אלכוהול, התהפכות עם רכב וחשיבות חגירת חגורת בטיחות. ביום שלישי יתקיים הפנינג לקהילה במתנ"ס נפלאות בעיר. 

במערכת החינוך הפורמלית, מציינים כל בתי הספר היסודיים את שבוע הזה"ב בפעילויות והפנינג לתלמידים, וכן בחידון זה"ב לשכבה ה', שייערך במהלך החודש. הזוכה בכל בית ספר ייצג אותו בחידון עירוני, ראשון מסוגו, שיערך ב-5 בדצמבר במעמד ראש העירייה רמי גרינברג באולם גולדה בעיר.

במהלך חודש נובמבר, עוברים כל תלמידי כיתות י"א בעיר סדנאות נהיגה, תחת הכותרת "לנהוג בשכל", המתמקדת בהעלאת המודעות לגורמים המשפיעים על תפקודם כנהגים וכוללת התנסות חווייתית בסימולטור המדמה מצבים שונים בכביש, נהיגה בשכרות והסחות דעת כמו שימוש בניידים.

גרינברג: ״העירייה משקיעה תקציבים גדולים בתשתיות, בסלילת מסלולי הליכה, מסלולים לאופניים, בניית גשרים להולכי רגל, פעילויות הסברה לתלמידים ותלמידות, בני נוער וצעירים - מתוך אמונה, שמדובר בפעילות חינוכית חשובה, שתיתן את פירותיה בעתיד. אני מפציר בנהגים ובהולכי הרגל - פעלו על פי החוק והכללים. היו ערניים וזהירים".

מנהל המטה לבטיחות בדרכים בעיר שלומי ערה, הוסיף: "אנו עוסקים בפעילות הסברה ומניעה כל השנה ומקיימים פעילויות הסברה לכל האוכלוסייה בעיר, מילדי הגן ועד לציבור הקשישים. אנו דורשים מכל אחד ואחת את מלוא תשומת הלב, הן כהולכי רגל והן כמשתמשי הדרך, ברכב או באופניים – שימו לב והיו ערניים, כדי למנוע את התאונה הבאה".