"טענות העותר בעתירה הנוכחית לא נסתרו והמסקנה היא, שהשלטים תוקנו רק בעקבות הגשת העתירה וכחצי שנה לאחר מתן הצו. התעלמות המשיבים 1-2 (ראש העירייה רמי גרינברג והעירייה, א.ח) מההחלטה שהורתה להם להסיר לאלתר את שמו של ראש העירייה משלטי היידוע נעשתה בחוסר תום לב ובמטרה להמשיך ולהצביע על המשיב כמי שאחראי על הישגי העירייה". כך מציינת יו"ר וועדת הבחירות האזורית השופטת חנה קיציס, בהחלטה להטיל על גרינברג ועל העירייה תשלום הוצאות בסך 46 אלף שקל בחלוקה שווה - מחצית מהסכום מחשבונו הפרטי של ראש העירייה ומחציתו מקופת העירייה.

החלטתה של השופטת קיציס התקבלה בעקבות עתירה נוספת שהגיש חבר האופוזיציה גנאדי בורשבסקי לפני כחודשיים, בעקבות מה שטען כהפרת צווים של ועדת הבחירות, על ידי גרינברג והעיריה. לטענתו, כפי שהוצגה בעתירה, שמו של ראש העירייה אמנם הוסר משלטי היידוע, אולם מספר הטלפון הנייד שלו ממשיך להתנוסס שם. עוד ציין, כי על מסגרות לתליית פרסומים שנתלו בעיר, הוטבע שמו של ראש העירייה. 

בורשבסקי טען, כי גם על אישורים המופנים לרשם הטאבו, שנשלחים באמצעות מסרון, מופיע שמו של גרינברג ומספר הטלפון הנייד שלו, כמו גם בהודעות וואטסאפ על אירועים או ביצועים של הרשות, שנשלחות בקבוצות המנוהלות על ידי עובדי עירייה. אולם, העירייה והעומד בראשה דחו את הטענות, וציינו כי פעלו להסיר את שמו של ראש העירייה משלטי היידוע, וכי משלוח חבילות מזון בחג, בצירוף כרטיסי ברכה עם שמו של ראש העירייה, אינו מעשה אסור הכלול בצו שהוציאה השופטת.

בהחלטתה, ציינה יו"ר ועדת הבחירות, כי רק לאחר הגשת העתירה השנייה, דאגו העירייה והעומד בראשה לאתר שלטים המפרים את ההחלטה ולתקנם. "את הדו"ח לאיתור השלטים המפרים שהושלם ביום ה-21 ביולי 2022 (כשלושה שבועות לאחר הגשת העתירה השנייה), היה מקום לערוך מיד בסמוך להחלטה בעתירה. המסקנה היא, שהשלטים הוסרו רק לאחר הגשת העתירה".

עוד קובעת השוטפת קיציס, כי משלוח סלי מזון בצירוף כרטיס ברכה, הינו ניסיון להכשיר הפרה באמצעות פרשנות מצומצמת שאינה במקומה. במשלוח המסרונים בקבוצות הווטסאפ, תוך צירוף שמו של ראש העירייה, יש ניסיון לקשור בין פעולות העירייה והישגיה לראש העירייה ולא לעירייה עצמה, וזאת בניגוד להחלטתה הקודמת מנובמבר 2021. יו"ר ועדת הבחירות הוסיפה, כי עובדי הרשות חייבים לשמור על דימוי ניטרלי בעיניי הציבור, כמי שכל תפקידם לשרת את הציבור ולא בעלי תפקידים פוליטיים.

בסופה של ההחלטה, קובעת השופטת קיציס, כי ראש העירייה גרינברג ישלם הוצאות בסך 23 אלף שקל והעירייה תחויב בסכום דומה, בגין ההפרות שציינה. "הסכום בו חויב המשיב 1 (ראש העירייה, א.ח) לא ישולם מקופת העירייה", הדגישה השופטת קיציס בהחלטתה.

בתגובה להחלטת השופטת, ציין בורשבסקי: "משך ארבע שנים מציף גרינברג את העיר במסע פרסום חסר תקדים. כל הפרסומים נושאים את שמו הפרטי ואת מספר הטלפון האישי שלו. בפועל, גרינברג מתעתע, גונב קרדיטים של מוסדות וגופי מדינה ומפרסם מעשים של נבחרי ציבור ועובדי עירייה חרוצים תחת שמו. לפחות לפי שעה, עצרנו את קמפיין השקרים באמצעות בית המשפט. אם יחזור לסורו, אדאג שיקבל צווי מניעה על כל פעולה אסורה".

מלשכת ראש העירייה נמסר: "מדובר בעתירה קנטרנית, שנועדה לספק כותרות לחברי אופוזיציה, שאין מאחוריהם בדל של עשייה ציבורית, אלא רק קנאה וצרות עין על ראש העירייה ועל המהפכה שנעשית בעיר לרווחת התושבים. לכן, בית המשפט דחה את מרבית טענותיהם, שנגעו בפרסומים פרטיים וכן בפרסומים בשעת חירום. בעוד ראש העירייה היה עסוק בתפעול אירועי חירום, יש מי שהיה עסוק בשאלה אם שמו של ראש העירייה מופיע בהודעת החירום או לא. 

"ניתן לראות במקומונים שמופצים בערי הסביבה, כי ראשי רשויות אחרים חותמים את שמם בפרסומים העירוניים השונים, מה שמלמד על חוסר סימטריה - יש מי שמותר לו ויש מי שאסור לו. תמוה, איך עד היום לא יצאו הנחיות ברורות לרשויות בנושא, שכן אין הגיון לאסור בפתח תקווה את מה שמותר ברשויות אחרות. המוסר הכפול משחק תפקיד גם אצל העותרים מהאופוזיציה, שבעבר דאגו להפיץ את שמם על פרסומים עירוניים ללא שום בעיה, ועשו את כל מה שהם מלינים נגדו עכשיו. 

"בשונה מכל ראשי הרשויות בישראל, ראש העירייה רמי גרינברג מקפיד לפרסם את מספר הנייד האישי שלו לטובת מתן מענה פרטני לתושבים הפונים. ראש העירייה ימשיך לשרת את תושבי העיר ולעמוד בקשר רציף עם כלל הפונים - 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע".