בעירייה מנסים להיאבק במטרדי רעש ומקיימים מדי פעם מבצעי אכיפה כנגד מועדונים ומוקדי רעש בעיר, המהווה מפגע לתושבי שכונות המגורים הסמוכות, עד כדי שהוא מדיר שינה מעיני התושבים. מבצע כזה נערך ביום חמישי שעבר, בהובלת אגפי הביטחון, הפיקוח על הבנייה, רישוי עסקים ואיכות הסביבה. במסגרת המבצע, נבדקו עשרה אתרים ונמצאו שישה שעברו על החוק וגרמו למטרדי רעש לתושבי הבתים הסמוכים. הצוות תיעד את המפגעים, והפרטים הועברו ללשכה המשפטית של העירייה להמשך טיפול.

בעירייה מציינים, כי ראש העירייה רמי גרינברג דרש מכלל הגורמים הרלוונטיים באגפי הביטחון, איכות הסביבה, אגף הנוער, החינוך העל-יסודי והלשכה המשפטית, להדק את נהלי האכיפה וההסברה כנגד מטרדי רעש, תוך הרחבת סמכויות האכיפה בנושא. אלא, שבעלי עסקים סבורים כי ראש העירייה מחמיר בגישתו וחורג מסמכות העירייה, בשל כישלון המשטרה להתמודד עם הפשיעה בעיר.

"אם הייתה דקירה באולם אירועים, היו סוגרים את כל אולמות האירועים בעיר? לא.   אם נהג חוצה באור אדום ופוגע בהולך רגל, אז שוללים רישיון נהיגה לכל הנהגים? אנחנו לא מבינים מה זאת האכיפה והענישה הקולקטיבית. יש קריטריונים שהחוק קבע, ואנחנו משתדלים לעמוד בהם. יש מקומות שלא דורשים רישיונות עסק, אז למה להיכנס לתוכם ולחולל דרמות? זו בריונות לשמה, פשוטו כמשמעו. מי שחושב שהוא יכול לפגוע באנשים תחת הכותרת של מאבק במטרדי רעש, שיצפה להתנהלות בבית המשפט", אומרים בעלי העסקים.

גרינברג: "לצד מגוון פעולות האכיפה שאנחנו מקדמים כנגד עבירות הפוגעות באיכות חיי התושבים, אימצנו את החקיקה הארצית כנגד מפגעים שונים, שתאפשר לרשות לייצר הרתעה נוספת ולהרחיב את סמכויות האכיפה. העירייה תמשיך להילחם בעבירות הפוגעות באיכות חיי התושבים בכל הכלים העומדים לרשותה."