מאבק התושבים הוכיח את עצמו פעם נוספת. אחרי חודשי מאבק ארוכים בנוגע לפלישה למתחם הפרדס האחרון, בשטח שבין שכונת בת גנים לכפר גנים ג', בקצה רחוב יד הבנים, ושנתיים ושלושה חודשים אחרי חשיפת הפרשה, הוגשו לאחרונה לבית המשפט כתבי אישום כנגד בעליהם של חמישה בתים שעשו בשטח הציבורי כבשלהם וסיפחו אותו לביתם.

מתברר, כי יש תושבים המתגוררים בסמוך, שההשתלטות הזאת לא הייתה לרוחם, במיוחד כשמדובר בפרדס האחרון בעיר. הם לא ויתרו ולא הסתפקו בתשובות העירייה המתחמקות. לפני כשנה, בנובמבר 2021, לאחר דרישה של המחלקה המשפטית בעירייה מאגף הפיקוח על הבנייה, הועברו דוח למחלקה המשפטית, בעקבותיו הוגשו כתבי האישום.

"לא יעלה על הדעת, שתושבים ינכסו לעצמם מאות מטרים של שטחי ציבור בשווי של מיליוני שקלים, שהוכרזו כשטח הנצחה. הכול נעשה לכאורה במחשכים ואיש לא עשה דבר. רק כשהבהרנו, שאנחנו מעבירים את החומר לרשויות האכיפה, לרבות המשטרה, החלו העניינים לזוז. נקווה שלא יעשו גם עכשיו קומבינות, ומי שחגג על שטחי הציבור ישלם", אומרים תושבי האזור.

נציין כי ארבעה מחמישה בעלי הבתים הפולשים הותירו את השטח בחזקתם, ואילו אחד מהם לכאורה הרס את הבנייה שביצע, אולם כפי הידוע, טרם השיב את השטח לרשות הציבור, והוא עדיין חלק משטח החצר של ביתו. לדברי התושבים המוחים, בעירייה נוהגים מולו ברגישות יתרה, בשל העובדה שהרס את רצפת הבטון. לטענתם, "כתבי אישום מוגשים בגין עבירה. גם אם הוא הרס את רצפת הבטון, הוא לא זכאי להנחות ולפטור מכתב אישום, אלא להקלה בעונש. כך צריך לנהוג בחברה מתוקנת, ובעירייה שלכאורה מציגה עצמה כנאבקת בשחיתות. צדק חייב לא  רק להיעשות, אלא גם להיראות".