מתברר שהאווירה האלימה בחברה הישראלית לא עוצרת בעולם המבוגרים. במהלך השבועיים האחרונים, התרחשו בשני בתי ספר יסודיים בעיר מספר אירועי אלימות חמורים, שלושה מהם באותו בית ספר, ומקרה נוסף בבית ספר אחר. על פי הידוע, המעורבים באירועים אלה הם תלמידי החינוך המיוחד, המשולבים בחלקם בכיתות רגילות.

לפני כשבוע, נרשמו שלושה אירועים אלימים באותו בית ספר, כשלושה תלמידים שונים משכבת ו' תקפו תלמידים אחרים בנסיבות הנמצאות בימים אלה בבדיקה. במקרה אחד הכה תלמיד באגרוף תלמיד אחר בראשו, גרם לו סחרחורת, ועם שובו הביתה, התפנה התלמיד לבית החולים לאחר שהחל להקיא. מקרה נוסף אירע, שעה שתלמיד אותה שכבה חנק תלמיד אחר. באירוע נוסף, הותקף בצורה קשה תלמיד מאותה שכבה, באירוע שהתרחש בחצר בית הספר, ככל הנראה בהפסקה.

אלא שבכך לא הסתיימו אירועי האלימות באותו מוסד חינוכי. השבוע נרשם מקרה נוסף, שבו תקף תלמיד כתה ו' תלמיד אחר בן כיתתו והטיח ראשו בשולחן. התלמיד שהותקף פונה לחדר המיון, לאחר שחש ברע. בית הספר בחן את האירועים השונים ואף השהה את התלמידים התוקפים, אולם נראה כי רצף מקרי האלימות מחייב בדיקה מעמיקה יותר, סבורים הורי התלמידים.

"מפחיד לשלוח את הילדים לבית הספר. מי שנאלץ להגיע לבית החולים בגלל שהותקף בבית הספר, לא בטוח שיהיה מסוגל לחזור לאותו מקום. אנחנו, כהורים לתלמידים בבית הספר, לא יודעים מה לעשות, וזה גם לא מתפקידנו. בית הספר אמור להיות המקום הכי מוגן עבור התלמידים, ומשהו לא טוב קורה שם בשבועות האחרונים. אנחנו לא מאשימים איש, אבל קוראים למערכת להתעורר, כדי שהמקרה הבא לא ייגמר באסון".

במהלך השבוע האחרון, התרחש אירוע חמור לא פחות בשכבת כתה א' בבית ספר יסודי בעיר. תלמיד כבן שש וחצי, ככל הנראה גם הוא ממסגרת החינוך המיוחד, התרעם על אירוע שקרה, ובתגובה הניף כיסא והשליך אותו באוויר, במטרה לפגוע בתלמיד אחר. הורים לתלמידים סיפרו, כי לרוע מזלה של סייעת שעבדה באותה כיתה, הכיסא פגע בצווארה, ורק בנס היא לא נפגעה בצורה חמורה יותר. "אם זה היה פוגע בתלמיד בן גילו, זה היה יכול להיות איום ונורא. לא ברור מה קורה ולאן הגענו. כולם בהתפרצות זעם, כולם חסרי סבלנות, אבל כשילד בן שש מרים כיסא ומשליך על תלמיד, זו זעקה לעזרה", אומרת אם לתלמיד באותו מוסד חינוכי.

מדוברות העירייה נמסר: "עיריית פתח תקווה משקיעה משאבים רבים ותקציבים משמעותיים כדי לקדם תוכניות חינוכיות המותאמות לבתי הספר השונים. בימים אלה מקדמת העירייה פעילויות רבות במסגרות החינוך, בשיתוף מומחים לנושא, בנוסף לטיפול מותאם, הניתן על ידי 100 פסיכולוגים שעובדים בשירות הפסיכולוגי העירוני, פעולות הסברה ועוד. המקרים המדוברים הם מקרים נקודתיים, שבהם היו מעורבים תלמידי מסגרות החינוך המיוחד. צוותי ההוראה במוסדות אלה, בשיתוף הגורמים הרלוונטיים ברשויות, מטפלים בכלים המקצועיים העומדים לרשותם, תוך שיתוף הורי התלמידים בתהליך."